پورشه بار دیگر قبل از معرفی تایکان، این مدل را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۹۷
نمایش پورشه تایکان در چین +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، طرح مفهومی پورشه Mission E برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت رونمایی شد، این مدل با مجهز بودن به پیشرانه‌های الکتریکی و قابلیت‌های پیشرفته برای رقابت با تسلا مدل S طراحی شده بود، اما پورشه چندی پیش تصمیم گرفت تا تغییراتی در این طرح مفهومی ایجاد کند و آن را در سال ۲۰۲۰ با نام Taycan به‌فروش برساند. حال پورشه تصمیم دارد تا باز هم در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورد برای اولین بار نسخه نهایی مدل تایکان ۲۰۲۰ را معرفی کند.

پورشه تایکان علی‌رغم تغییرات زیاد نسبت به طرح مفهومی Mission E اما همچنان از منبع قدرت تمام الکتریکی بهره می‌برد، در چند وقت اخیر چندین عکس از نمونه‌های اولیه این مدل در حال گذراندن آزمایش‌های پیش از تولید منتشر شد، اما جدیدترین تصاویر پورشه تایکان در شرق آسیا و چین گرفته شده که کمی غیرمنتظره بود.

پورشه یک نمونه از تایکان را به شانگهای آورده تا مردم چین عملکرد آن را به‌چشم خود ببینند، در هر صورت بازار پرسود چین برای خودروهای الکتریکی به‌خصوص از برندی مانند پورشه بسیار اهمیت دارد البته نمونه‌هایی دیگر نیز در انگلیس و آمریکا به نمایش گذاشته خواهند شد و حضور تایکان در چین نیز بخشی از برنامه بازاریابی پورشه برای این مدل محسوب می‌شود.

نمونه‌های به نمایش در آمده در چین، انگلیس و آمریکا هر کدام از طرح گرافیکی منحصر‌به‌فردی برروی سقف خودرو بهره می‌برند و مدل چینی دارای نقش اژدها قرمز است.

راننده پورشه در مسابقات Asian Carrerra Cup از مدل تایکان به صورت رسمی در دور آزمایشی این مسابقه در ورزشگاه Porsche Experience Center در شانگهای، استفاده کرد. لی چاو، راننده پورشه اعلام کرد: هرچند این مدل با خودروهای اسپرت پورشه متفاوت است اما راحتی و کنترل آسان تایکان همانند مدل‌های پیشین این شرکت خواهد بود.

شاسی این مدل دامنه عریضی را پوشش می‌دهد و با موفقیت سیستم مدیریت اسپرت خودرو را به اتاق راحت آن تلفیق می‌کند.

پورشه کمی پیش‌تر برخی از مشخات تایکان الکتریکی را فاش کرده بود، این مدل شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۳.۴ ثانیه طی می‌کند و کمتر از ۱۲ ثانیه به شتاب ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نهایت سرعت تایکان برروی ۲۵۵ کیلومتر در ساعت تنظیم شده است.

پورشه تایکان در جشنواره سرعت گودوود در انگلیس و فصل آخر مسابقات فرمول E در نیویورک آمریکا نیز به نمایش در خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها