نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: طرح معامله قرن با واقعیت‌های فلسطین بی ارتباط است و آینده‌ای ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۸۷
طرح معامله قرن آینده‌ای ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، محمد اشتیه افزود: این طرح در واقعیت اجرا نخواهد شد و فقط یک کارگاه اقتصادی و در حد یک طرح ذهنی است.

وی اظهار داشت: بعید است که معامله قرن در آینده نیز به یک طرح سیاسی قابل اجرا تبدیل شود.

«نشست منامه» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) با عنوان جعلی «صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی» در قلب یک کشور عربی برگزار شد تا مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن باشد. نمایندگانی از کشورهای عربی شامل: مغرب، اردن، مصر، امارات و عربستان سعودی به علاوه میزبان در این نشست حضور داشتند. اما، همه گروه‌های فلسطینی به اتفاق این نشست را تحریم و از شرکت در آن خودداری کردند.

طرح معامله قرن شامل انضمام کامل قدس اشغالی به سرزمین‌های اشغالی (رژیم صهیونیستی)، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و تعیین منطقه «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

«جرد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دو روز پیش در سخنرانی خود در نشست منامه با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح «معامله قرن» پرده برداشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شد، ولی برخی مقام‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکار عمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها