فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد؛

صعود ایران به فینال لیگ ملت‌ های والیبال +عکس

صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت ها قطعی شد؛

ایران ، پیش به سوی شیکاگو

همان طور که پیش بینی می شد تیم ملی والیبال ایران بازی دست گرمی مقابل تیم ملی والیبال استرالیا در اردبیل را با پیروزی پشت سر گذاشت تا با کسب 10 برد همچنان صدرنشین مقتدر لیگ والیبال ملت ها باشد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران امروز در دیداری بسیار حساس و سنگین به مصاف تیم قدرتمند فرانسه می روند و امیدوارند یک برد دیگر هم به دست بیاورند.
کد خبر: ۱۲۱۳۲۴۶
ایران ، پیش به سوی شیکاگو

به گزارش جام جم آنلاین ، با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی مسابقات لیگ ملت های والیبال 2019 مسجل شد.

روز گذشته تیم ملی والیبال ایران در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل مقابل تیم ملی والیبال استرالیا به میدان رفت و یک پیروزی قابل پیش بینی به دست آورد. عبور از تیم کانگوروها کار مشکلی نبود و ملی پوشان ایرانی بار دیگر یک پیروزی سه بر صفر دیگر به دست آوردند و صعود خود را به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال مسجل کردند.

شاگردان کولاکوویچ در ست‌های اول تا سوم به ترتیب با نتایج (25 بر 19)، (25 بر 19) و (25 بر 14) پیروز شدند.

سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، جواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در بازی مقابل حریف سنتی والیبال‌مان بودند. کولاکوویچ در این بازی به دو دریافت‌کننده اصلی خود یعنی عبادی‌پور و فیاضی استراحت داد. بازی با برتری 3 بر صفر استرالیا شروع شد و جواد معنوی‌نژاد هم اعتمادبه‌نفس لازم را نداشت، ولی چهار سرویس بدون بازگشت امیر غفور، جریان بازی را کاملاً عوض کرد. اشتباهات معنوی‌نژاد در ست اول باعث شد کولاکوویچ از میلاد عبادی‌پور به جای او استفاده کند، اما معنوی‌نژاد در پایان ست به جای خود برگشت، ستی که ایران آن را 25 بر 19 برد.

استرالیا که از دو بازیکن اصلی خود در بازی مقابل ایران استفاده نمی‌کرد در ست دوم هم حرفی برای گفتن مقابل اسپک‌های قدرتمند ایران نداشت. اشتباهات بازیکنان استرالیا هم مزید بر علت شد تا اختلاف امتیازات زیاد شود. امیر غفور در این ست هم نشان داد که پس از یک فصل بازی در ایتالیا، چقدر پیشرفت کرده است. امتیاز 25 ست دوم توسط دفاع روی تور اصغر مجرد برای ایران به دست آمد تا این ست نیز مانند ست اول 25 بر 19 به سود ایران تمام شود.

شروع طوفانی ایران در ست سوم باعث شد تا نخستین وقت استراحت فنی در پوئن 8 بر 2 به سود ایران رقم بخورد. دفاع روی تور کاملاً برتر از سوی بازیکنان ایران و بازی بسیار پراشتباه از بازیکنان استرالیا، دلیل یکطرفه شدن این بازی و کسب پیروزی ارزشمند برای ایران بود. ست سوم این بازی با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران تمام شد و شاگردان کولاکوویج 3 بر صفر پیروز شدند. تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل استرالیا 30 امتیازی شد تا همچنان صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های 2019 باشد.

در این بازی امیر غفوربا کسب 16 پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران و بازی بود و جفری استاکتون نیز 11 امتیاز برای استرالیا کسب کرد.

پیش از آغاز این بازی علاوه بر آذربایجان، اردبیل و علی دایی نیز تشویق شدند.

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی ایران هم مانند دیدارهای گذشته با تمرین‌دهنده اختصاصی خود را برای بازی آماده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم و آخر هفته چهارم لیگ ملت‌ها از ساعت 18:30 امروز (یکشنبه) به مصاف فرانسه می‌رود. دیدارهای هفته پنجم این مسابقات در بلغارستان برگزار خواهد شد.

با ثبت این پیروزی تیم ملی والیبال ایران صعود خود را به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت ها مسجل کرد.

هم اکنون تیم ملی والیبال ایران در جدول لیگ ملت ها در صدر قرار دارد.

1-ایران 10 برد 30 امتیاز

2-برزیل 10 برد 27 امتیاز

3-روسیه 9 برد 26 امتیاز

4-فرانسه 8 برد 25 امتیاز

5-ایتالیا 8 برد 24 امتیاز

6-لهستان 7 برد 19 امتیاز

7- آمریکا 6 برد 19 امتیاز

8-کانادا 6 برد 18 امتیاز

9-آرژانتین 5 برد 16 امتیاز

10-صربستان 5 برد 14 امتیاز

11-ژاپن 5 برد 13 امتیاز

12-بلغارستان 3 برد 8 امتیاز

13-آلمان 2 برد 7 امتیاز

14-پرتغال 2 برد 7 امتیاز

15-استرالیا 1 برد 7 امتیاز

16-چین 1 برد 4 امتیاز

رتبه‌بندی تیم‌ها، بر اساس اولویت، ابتدا تعداد بردها و سپس امتیازات تیم‌هاست. هر پیروزی 3-0 و 3-1 ، سه امتیاز برای برنده خواهد داشت. در پیروزی 3-2 ، دو امتیاز برای برنده و یک امتیاز به بازنده تعلق می‌گیرد.

سایر نتایج روز گذشته:

آلمان 1 روسیه 3

کانادا 3 چین 1

برزیل 3 بلغارستان 1

آمریکا 3 ژاپن صفر

فرانسه 3 پرتغال صفر

ایران 3 استرالیا صفر

لهستان 3 صربستان 2

ایتالیا 1- آرژانتین 3

با اینکه تصور نمی شد به این زودی و حداقل قبل از پایان هفته چهارم صعود شاگردان کولاکوویچ به مرحله نهایی قطعی شود، دقایقی قبل FIVB روی سایت رسمی خود اعلام کرد ایران اولین تیمی است که در کنار آمریکای میزبان حضور خود در جمع 6 تیم پایانی لیگ ملت ها را قطعی کرده است.

بلندقامتان ایرانی امسال حسابی در لیگ ملت ها خوش درخشیدند و بعد از 11 بازی 10 برد کسب کردند و فقط یک باخت میلیمتری برابر برزیل داشتند. ایران تاکنون 5 بازی خانگی خود را در ارومیه و اردبیل با پیروزی پشت سر گذاشته و حمایت تماشاگران هم سهم بزرگی در این موفقیت تاریخی داشته است.

شاگردان کولاکوویچ تا اینجا تیم های ایتالیا، آرژانتین، چین، ژاپن، آلمان، لهستان، روسیه، کانادا، پرتغال و استرالیا را از پیش رو برداشتند و 30 امتیاز برای خود جمع آوری کردند؛ در حالی که سایر مدعیان جهان هیچ کدام به گرد پای آنها هم نرسیدند. هفته های زیادی است که ایران در صدر ایستاده و حالا با اعلام فدراسیون جهانی صعودش به مرحله نهایی قطعی شده است.

با اینکه روی کاغذ به نظر می رسید چند درصد احتمال صعود نکردن ایران در صورت باخت در همه بازی ها وجود دارد، اما بازی های رودرروی سایر تیم ها باعث شده تا FIVB رسما صعود ایران را اعلام کند.

قبل از این فقط در سال 2014 ایران با هدایت اسلوبودان کواچ توانسته بود به جمع 6 تیم پایانی راه پیدا کند که در آن دوره به مقام چهارم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها