وکیل محمد علی نجفی اظهار کرد: اصلاً آقای نجفی تصمیمی نداشتند که بخواهد تحت‌فشار روحی یا آرامش کار را انجام دهند، هیچ قصدی برای قتل و ارتکاب جرم، سوءنیت قتل و حتی تیراندازی نداشتند.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۲۳
اظهارات وکیل نجفی در خصوص آخرین جزئیات پرونده قتل میترا استاد

لاله عقبایی وکیل محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص پرونده قتل میترا استاد همسر دوم نجفی در پاسخ به اخبار منتشر شده در خصوص دستگیری نجفی در حوالی کلانتری خیابان وحدت اسلامی تاکید کرد: آقای نجفی دستگیر نشدند و ایشان خودشان را به کلانتری معرفی کردند.

عقبایی در واکنش به خبر تمام شدن مجوز حمل اسلحه نجفی از سال 94 اظهار کرد: آقای نجفی اجازه حمل اسلحه را داشته‌اند ولی تمدید مجوز مسئله‌ای است که باید بارویت اسناد و مدارک درباره تائید یا تکذیب آن اظهارنظر کنیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه نجفی نه قصد قتل خانم استاد را داشته، نه قصد شلیک گلوله و نه قصد ارتکاب جرم در پاسخ به این سوال که اگر قصد شلیک نداشته چرا 5 گلوله شلیک‌شده است اظهار کرد: این‌ها جزئیاتی است که لطفا اجازه دهید دادگاه تحقیقات خودش را نسبت به آن انجام دهد.

وکیل نجفی در خصوص دلیل سفر وی به قم بعد از ارتکاب جرم اظهار کرد: رفته بودند که هم حضرت معصومه را زیارت کنند و هم به خاک پدر و پدربزرگشان سری بزنند.

وی در خصوص اظهارات نجفی در جلسه امروز بازرسی مبنی‌بر تهدید شدن توسط مرحوم استاد اظهار کرد: این موارد را اجازه بفرمائید بعد از تکمیل تحقیقات عرض کنم این‌ها مطالبی است که صلاح نمی‌دانم الآن عنوان کنم اجازه بدهید تحقیقات تکمیل شود حتماً خواهم گفت.

عقبایی در خصوص ارتباط گرفتن با خانواده همسر دوم نجفی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از خانواده خانم استاد امروز حضور نداشتند و فعلاً هیچ ارتباطی با خانواده ایشان نداشته‌ایم.

وی همچنین در واکنش به اعلام مادر خانم استاد برای پیگیری قصاص نجفی اظهار کرد: ما هم این مسئله را در خبرها خواندیم ولی از خود ایشان نشنیدم و ملاقاتی هم با خانواده خانم استاد نداشته‌ایم.

وکیل نجفی در خصوص زمان جلسه تشکیل بعدی بازپرسی از نجفی با بیان اینکه قرار است متعاقباً زمان جلسه بعدی اعلام را کنند و خود ما هم دقیق نمی‌دانیم جلسه بعدی کی خواهد بود ادامه داد: با توجه به اینکه جلسه امروز خیلی طولانی بود و تا آخر وقت اداری هم طول کشید قاعدتاً باید هفته آینده هم یک جلسه داشته باشند.

وی یادآورد شد: با توجه به اینکه فردا هم تعطیل است امروز حول‌وحوش 3 الی 4 ساعت در دادسرا بودیم که شاید دو ساعت، دو ساعت نیم بازجویی انجام شد و دیگر به آخر وقت اداری کشید اما بازپرس پرونده تمهیدی نیندیشید که ببینیم جلسه بعدی به چه منوالی می‌خواهد ادامه پیدا کند.

عقبایی در پاسخ به این سوال که آیا تحت‌فشار روحی تصمیم به قتل گرفته تاکید کرد: اصلاً آقای نجفی تصمیمی نداشتند که بخواهد تحت‌فشار روحی یا آرامش کار را انجام دهند، هیچ قصدی برای قتل و ارتکاب جرم، سوءنیت قتل و حتی تیراندازی نداشتند؛ مسائلی هست که وقتی تحقیقات تکمیل شود مبسوط میگوییم که چگونه موجب شده این اتفاق ناگوار بیفتد.

وی با تاکید براینکه نجفی به اقتضای حکم اسلحه را همراه خود داشته است در پاسخ به اینکه چرا با اسلحه در حمام دنبال خانم استاد رفته بود اظهار کرد: اجازه بدهید من کامل توضیح می‌دهم ولی الآن فکر نمی‌کنم وقت کافی وجود داشته باشد که بتوانم این مسئله را کامل بازکنم، چون خیلی از مسائل تحت بررسی است و باید بررسی دقیق شود تا بتوانم اطلاعات موثق آن را خدمت شما عرض کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها