سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: شاید بتوان نامه محترمانه و لحن آشتی جویانه اوباما به رهبری را یکی از عوامل شروع مذاکرات در دوره گذشته دانست.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۷۹
شاید بتوان نامه اوباما به رهبری را یکی از دلایل مذاکرات در دوره قبل دانست

به گزارش جام جم آنلاین، سید عباس موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که آیا نشستن ایران پای میز مذاکرات با حضور آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما به ارسال نامه رئیس جمهور وقت آمریکا به مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران و ادبیات متفاوت اوباما ارتباط داشت یا خیر؛ گفت: بله همینطور است. این نامه برای رهبری ارسال شده بود و شاید یکی از دلایلی که نظام اجازه ورود به این مذاکرات را داد همین بود.

وی بر همین اساس و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر ترامپ هم خطاب به رهبری نامه‌ای ارسال کند و ادبیاتش را تغییر دهد و محترمانه‌تر نسبت به ایران اظهار نظر کند، احتمال انجام مذاکرات با آمریکا وجود دارد یا خیر، گفت: تغییر لحن خوب است، اما همیشه کافی نیست. اگر این تغییر لحن منجر به تغییر رویکرد و تبدیل به سیاست و استراتژی نشود و به تغییر عملکرد در قبال جمهوری اسلامی ایران نینجامد، ما برای آن ارزشی قائل نخواهیم شد و آن را یک اقدام تاکتیکی مقطعی خواهیم دید.

تغییر رویکرد احتمالی ایالات متحده در کلام، قابل بررسی است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه تغییر رویکرد احتمالی ایالات متحده در کلام، قابل بررسی است، خاطرنشان کرد: همانطور که پیش‌تر هم گفته‌ام تغییر لحن آمریکا باید به تغییر رویکرد و پس از آن به تغییر عملکرد در مقابل جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

موسوی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حدود ۴ دهه است که مردم ایران را آزمایش می‌کنند و هر بار هم نه تنها در این آزمایش شکست خورده‌اند بلکه هیچ دستاوردی هم کسب نکرده اند.

آمریکایی ها کم کم یاد می‌گیرند چگونه با ملت ایران سخن بگویند

وی به تغییر دولت‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: متأسفانه همه آن‌ها هم، راه رفته را دوباره امتحان می‌کنند و به زودی پشیمان خواهند شد. آنها متوجه می‌شوند که با چه ملت و نظامی طرف هستند و خودشان را با واقعیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران تنظیم خواهند کرد٬ همچنین کم کم یاد می‌گیرند چگونه با ملت ایران سخن بگویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها