فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه واحد‌های تخریب شده در سیل اخیر شناسایی شده‌اند، گفت: هم اکنون شاید ۲۰۰ خانواده از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ خانواری که خانه‌هایشان در اثر سیل دوم دچار آسیب شده بود، در کنار خانه‌های خود در چادر زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۵۶۵۹
فرماندار آق‌قلا: حدود ۲۰۰ خانواده سیل‌زده در چادر زندگی می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ، امانگلدی ضمیر درباره تعداد خانوار‌هایی که هم اکنون در شهرستان آق قلا در اسکان اضطراری به سر می‌برند، بیان داشت: از ۱۲ اردیبهشت پایان اسکان اضطراری را اعلام کردیم و بازگشت‌ه مردم به محل سکونت‌شان صورت گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون شاید ۲۰۰ خانواده از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ خانواری که خانه‌هایشان در اثر سیل دوم دچار آسیب شده بود، در کنار خانه‌های خود در چادر زندگی می‌کنند؛ در آق قلا اردوگاه اسکان موقت نداریم بلکه افراد چادر‌هایی در کنار منازل خود بنا کرده‌اند و تا تعمیر و بازسازی خانه هایشان در آنجا زندگی می‌کنند.

فرماندار آق قلا درباره بازسازی و نوسازی بنا‌های مسکونی یادآور شد: احداث اولین خانه در آق‌قلا از ۱۷ فروردین آغاز شده بود که کار ساخت آن پایان یافت. همه خانه‌های آسیب دیده از سیل در آق‌قلا شناسایی شده‌اند، بازپرداخت تسهیلات به کشاورزان نیز در حال انجام است.

ضمیر اضافه کرد: از تعداد پنج هزار و ۵۰۰ واحدی که در سیل اخیر خسارت دیده‌اند تنها ۱۰ درصد دچار تخریب صد در صدی شده و نیاز به احداث بنا دارند بقیه خانه‌ها دچار تخریب جزئی شده‌اند.

وی گفت: همزمان با پرداخت تسهیلات و وام‌ها برای بازسازی و نوسازی منازل تخریب شده در سیل، هزینه معیشتی پنج میلیون تومانی هم در حال پرداخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها