امشب ، اکران دوم مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

بارسلونا و لیورپول؛ از نگاه آمار و ارقام

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

ادامه تاخت و تاز هلندی‎ها اینبار در لندن

شب گذشته نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و دو تیم تاتنهام انگلیس و آژاکس هلند در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام هاتسپر به مصاف یکدیگر رفتند، دیداری که ثابت کرد تاخت وتاز هلندی ها در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۶۳
ادامه تاخت و تاز هلندی‎ها اینبار در لندن

به گزارش جام جم آنلاین ، کاملا مشخص است که فوتبال اروپا با رستاخیز مجدد آژاکس روبرو شده است، تیمی که زمانی در قاره سبز غول برای خودش به شمار می رفت و برای همه تیم های اروپایی خط و نشان می کشید. اما ستاره فروغ آژاکس 24 سال پیش خاموش و تیم هلندی از یک غول قدرتمند به یک تیم معمولی در سطح اروپا تبدیل شد. البته آژاکس در فوتبال هلند کماکان یکی از مدعیان همیشه قهرمانی بود اما در فوتبال اروپا دیگر فروغی نداشت. آخرین باری که این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی رسید به سال 1995 برمی گردد و پس از آن این عنوان بزرگ دیگر هرگز به این تیم نرسید.

اما آژاکس این فصل ثابت کرد دوباره رستاخیز شده است. این تیم پس از صعود از مرحله گروهی ، در مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی به ترتیب تیم های رئال مادرید و یوونتوس را از پیش رو برداشت و حالا هم نیمی از راه صعود را برای رسیدن به فینال این فصل اروپایی پیموده است.

آژاکسی ها که در لیگ هلند هم در آستانه قهرمانی قرار دارند شب گذشته در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و در آغاز مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر موفق به شکست تیم میزبان خود شدند. آژاکسی که پیش از این رئال مادرید و یوونتوس را حذف کرده قطعا می تواند تاتنهام را هم در دو بازی رفت و برگشت شکست بدهد. تیم سرزمین لاله های نارنجی رویای قهرمانی دوباره در اروپا را دارند و می خواهند در بازی برگشت هم به پیروزی برسند.

گل شبه آفساید

با وجود پیروزی شب گذشته آژاکس مقابل تیم تاتنهام هنوز شبهات زیادی در رابطه با گل این تیم وجود دارد. در واقع تاتنهامی دست بردار نیستند و اعتقاد دارند این گل صد در صد آفساید بوده است. آژاکس با گل «فن‌دبیک» در دقیقه 15 پیش افتاد. شبهاتی در مورد آفساید بودن گل وجود داشت، اما متیو لاهوز، داور اسپانیایی بازی با تأیید VAR گل را پذیرفت. در ادامه مصدومیت شدید فرتونگن از ناحیه بینی منجر به بیرون رفتن او از زمین شد تا کار تاتنهام سخت‌تر شود.

نیمه اول با برتری یک گله آژاکس به اتمام رسید و در نیمه دوم هم با وجود حملات مقطعی تاتنهام، میهمان هلندی موفق به حفظ دروازه‌اش شد. ضدحملات آژاکس، یک بار تیر دروازه تاتنهام را به لرزه درآورد و در نهایت تیم هلندی با کسب برتری یک بر صفر، امیدوارانه روانه بازی برگشت در خانه شد.

در این دیدار تاتنهام با وجود شکست در خانه خود مالکیت بیشتری داشت و 52 درصد از توپ و میدان را گرفت. آژاکسی ها هم 48 درصد از مالکیت را در اختیار داشتند. تعداد پاس های تاتنهام هم کمی بیشتر از آژاکس بود، این تیم 476 مرتبه پاس داد این در حالی است که بازیکنان آژاکس 458 مرتبه با یکدیگر پاسکاری کردند. از این تعداد پاسی که تاتنهامی ها بین یکدیگر رد و بدل کردند 72 درصد صحیح بود و این آمار برای آژاکس حدود 75 درصد است. تعداد خطاهای هر دو تیم برابر بود، هر کدام 14 مرتبه خطا کردند که این تعداد خطا به دو کارت زرد برای آژاکسی ها منجر شد.

تاتنهام در بازی شب گذشته آفسایدی ثبت نکرد اما آژاکس پنج مرتبه در تله آفساید افتاد. ضمن اینکه تعداد کرنرهای هر دو تیم مساوی بود و هر کدام سه کرنر زدند.

نکته بسیار مهم این است که تیم فوتبال تاتنهام در حالی گام به نیمه نهایی گذاشت که دو ستاره ارزشمند خود یعنی مین و البته هری کین را در اختیار نداشت، اولی به دلیل محرومیت و دومی به دلیل مصدومیت. در واقع خط آتش تیم تاتنهام در این دیدار کاملا از بین رفته بود آن هم در حالی که این تیم لندنی برای نخستین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است و رویایی طلایی برای رسیدن به فینال این رقابت ها دارد.

دیدار برگشت دو تیم روز چهارشنبه 18 اردیبهشت در آمستردام هلند برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها