امشب ، اکران دوم مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

بارسلونا و لیورپول؛ از نگاه آمار و ارقام

لیگ قهرمانان اروپا؛ مرحله نیمه نهایی

نمایش جذاب بارسا و لیورپول در نیوکمپ

فردا شب از ساعت 23:30 دو تیم بارسلونا و لیورپول برگزار کننده دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند. این مسابقه در ورزشگاه اختصاصی بارسلونا یعنی نیوکمپ برگزار می شود.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۷۲
نمایش جذاب بارسا و لیورپول در نیوکمپ

به گزارش جام جم آنلاین ، بارسلونا و لیورپول برای رسیدن به این مرحله راهی سخت را پشت سر گذاشته اند. بارسلونا در گروه خود یعنی B با 14 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و در یک هشتم نهایی مقابل لیون فرانسه در دو بازی رفت و برگشت پنج بر یک به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رفت. بارسلونا در این مرحله هم تیم منچستریونایتد را در دو بازی رفت و برگشت چهار بر صفر مغلوب کرد تا به نیمه نهایی برسد، جایی که باید سخت ترین بازی این فصل اروپا را مقابل لیورپول برگزار کند.

لیورپول در گروه C پس از پاری سن ژرمن به عنوان تیم دوم صعود کرد. این تیم در مرحله گروهی 9 امتیاز به دست آورده بود. شاگردان یورگن کلوپ در مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها در دو بازی رفت و برگشت مقابل بایرن مونیخ سه بر یک به برتری دست یافتند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در بازی رفت دو بر صفر و در بازی برگشت چهار بر یک پورتو را شکست دادند تا اکنون در نیمه نهایی حضور داشته باشند.

هشت تقابل و بردهای بیشتر لیورپول

تیم های بارسلونا و لیورپول تا به حال در تاریخ هشت مرتبه مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. نخستین مرتبه ای که دو تیم به مصاف هم رفتند سال 1976 بود یعنی 43 سال پیش. آنها در دو بازی رفت و برگشت در کاپ اروپا مقابل هم صف آرایی کردند. بارسلونا نخستین تقابل دو تیم را یک بر صفر برد اما بازی برگشت یک بر یک مساوی شد.

سومین تقابل به سال 2001 برمی گردد، باز هم در کاپ یوفا. دو بازی رفت و برگشت برگزار شد، بازی رفت بدون گل مساوی شد و بازی برگشت را لیورپول یک بر صفر برد تا نخستین برد تاریخ خود را مقابل تیم اهل ایالت کاتالونیای اسپانیا را به دست آورده باشد.

در همان سال 2001 و در ماه نوامبر دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند و لیورپول سه بر یک شکست خورد. بازی برگشت اما بدون گل به پایان رسید.

در سال 2007 در لیگ قهرمانان اروپا دو تیم باز هم به هم رسیدند و لیورپول دو بر یک به برتری رسید. بازی برگشت هم با برتری یک بر صفر بارسلونا به پایان رسید.

به این ترتیب دو تیم هشت بار مقابل هم قرار گرفته اند که لیورپول سه بار برده و بارسلونا دو بار. سه بازی هم به تساوی انجامیده است.

یکی قهرمان، دیگری در آروزی قهرمانی

دو تیم لیورپول و بارسلونا شرایط متفاوتی در جدول لیگ های خود دارند. بارسلونا هفته گذشته قهرمانی اش را در این فصل لالیگا قطعی کرد اما لیورپول در آرزوی کسب قهرمانی است. این تیم با یک امتیاز کمتر نسبت به منچسترسیتی در رتبه دوم قرار دارد و می خواهد پس از گذشت بیش از 30 سال قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. از دست دادن عنوان قهرمانی اتفاق بسیار غم انگیزی برای لیورپول خواهد بود.

سهم برابر در قهرمانی اروپا

هر دو تیم بارسلونا و لیورپول تا به حال هر کدام پنج مرتبه به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند. نکته جالب اینجاست که تعداد نایب قهرمانی های هر دو تیم هم برابر است. هم بارسا و هم لیورپول هر کدام سه بار به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرده اند. نکته دیگر این است که از آخرین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا چهار سال می گذرد اما از آخرین قهرمانی لیورپولی ها بیش از 14 سال می گذرد.

دیدار دو تیم راس ساعت 23:30 فردا شب در ورزشگاه نیوکمپ آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها