اولین نسل مرسدس بنز CLA در سال 2013 عرضه شد و به سرعت جایگاهی درخور به عنوان پسرعموی جذاب‌تر A کلاس برای خود دست و پا کرد؛ اما نسل اول این خودرو محصولی بی‌عیب نبود بنابراین مرسدس بجای تولید دوباره‌ یک هاچبک دگرگون شده‌ دیگر اقدام به اعمال تغییرات بزرگ‌تری در نسل جدید CLA کرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۵۶
تجربه رانندگی با مرسدس بنز CLA دیزلی 2019 (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، علاوه بر ظاهری نرم‌تر و شیک‌تر، مرسدس فاصله‌ی بین چرخ‌های جلویی و عقبی را افزایش داده تا درگیری راننده نیز در امر رانندگی افزایش یابد. این امر به مهندسان کمک می‌کند تا فاصله‌ای مشخص بین CLA جدید و سدان A کلاس ایجاد کنند.

شاید با خود فکر کنید افزایش 63 میلی‌متری فاصله‌ بین چرخ‌های جلو و 55 میلی‌متری بین چرخ‌های عقب تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند اما نسل جدید CLA در جاده بسیار تیزتر از قبل احساس می‌شود.

این خودرو سریعاً به دستورات شما پاسخ می‌دهد و در سر پیچ‌ها نیز تکان‌های بسیار کمی در بدنه وجود دارد.

ما اولین بار توانستیم نسخه‌ی CLA 200 d را که اندکی پس از نمونه‌های بنزینی عرضه خواهد شد تست کنیم.

تمامی مدل‌های بازار بریتانیا از نوع فول آپشن AMG Line خواهند بود و فعلاً خبری از مدل‌های ارزان‌تر SE یا اسپورت برای این بازار نیست.

پیشرانه‌ی دیزلی بکار رفته در این خودرو قوی عمل کرده و گشتاور آن از دورهای پایین در دسترس است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک این نسخه (در نسخه‌های ارزان‌تر گیربکس 7 سرعته اتوماتیک بکار رفته است) نرم بوده و تعویض‌های سریعی دارد و به همین خاطر نیاز چندانی به استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نخواهید داشت.


ما همچنین مدل بنزینی CLA 200 Progressive را بررسی کردیم. البته این خودرو در بریتانیا عرضه نخواهد شد ولی حدس می‌زنیم این پیشرانه به همراه مدل ارزان‌تر CLA 180 محبوبیت بیشتری در بازار پیدا کنند. پیشرانه‌ 1.3 لیتری توربوی این نسخه درست همانند A کلاس احساس قدرتمند بودن را القا کرده و پرفورمنس کافی برای رانندگی در شهر و بزرگراه‌ها را ارائه می‌کند.


شکل آئرودینامیک خودرو آسایش فوق‌العاده‌ای را در کابین مهیا کرده است. این خودرو همانند نسل پیشین آئرودینامیک ترین خودروی کلاس خود بوده و بنابراین باد به راحتی از اطراف CLA عبور کرده و کمترین میزان صدای باد یا جاده در کابین به گوش می‌رسد.

نسخه‌ بنزینی این خودرو کاملاً آرام و ساکت بوده و این میزان از آرامش اگر بیشتر از C کلاس نباشد قطعاً در همان حد است.

سواری خودرو نیز خوب است. تمامی مدل‌های بازار بریتانیا از سیستم تعلیق کامفورت با ارتفاع کمتر سود می‌برند و دامپرهای تطبیقی آن نیز عملکرد درخوری دارند حتی مدل حاضر در تست که از رینگ‌های بزرگ‌تر سود می‌برد از نظر راحتی و پایداری در فواصل طولانی یک سنگ محک برای کلاس خود محسوب می‌شود.

جدای از این‌ها شاهد کابینی لوکس و سطح بالا هستیم که از A کلاس هاچبک گرفته شده است. در این خودرو شاهد لیست بلند بالایی از تجهیزات استاندارد هستیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش پهن استاندارد اشاره کرد البته برای سود بردن از پشت آمپرهای بزرگ‌تر باید پکیج پریمیوم AMG Line با بهای 1495 پوندی را سفارش دهید.

تمامی نسخه‌های CLA جدید با چراغ‌های LED، شیشه‌های دودی، صندلی‌های اسپورت چرمی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید، ناوبری ماهواره‌ای و شارژ بی‌سیم گوشی عرضه می‌شوند.

به نظر می‌رسد تا به اینجای کار CLA اضافه بهای 3170 پوندی خود نسبت به A کلاس را توجیه کرده است؛ اما زمانی که صحبت از فضای بار و کابین به میان آید مدل هاچبک کمی قوی‌تر عمل می‌کند. در نمای عقب CLA سرنشینان قدبلند شاهد کمبود فضای سر خواهند بود که دلیل آن نیز خط سقف خمیده است.


اگرچه فضای بار CLA در روی کاغذ بیشتر است اما خب این فضا قابل استفاده نیست. صندوق 460 لیتری CLA کاملاً چشمگیر است اما با فضای باز شدن تنگ و درب صندوق سدان مانند، کاربرد بالایی نخواهد داشت.

مرسدس تأیید کرده قیمت CLA 180 از 30550 پوند آغاز می‌شود اما فعلاً روش‌های فروش لیزینگی آن مشخص نشده‌اند.

جدیدترین نسل مرسدس بنز CLA چیزی بیشتر از یک A کلاس دگرگون شده است. فاصله‌ی بیشتر بین چرخ‌های روبرویی به معنی سواری درگیر کننده تر است و طراحی جذاب آن نیز سرهای بیشتری را به سمت خود برمی‌گرداند.

این کوپه‌ چهار درب جدید خودرویی گران است اما کابینی عالی و فرمی همچون CLS کوچک دارد و به همین خاطر می‌توان چشم‌ها را روی فضای کابین و بار کم آن بست؛ اما ما مدل CLA 200 بنزینی را ترجیح می‌دهیم زیرا ارزان‌تر بوده و مصرف سوخت کمتر و کابینی آرام‌تر دارد.

مشخصات مرسدس بنز CLA 220 d AMG Line DCT

قیمت: 34750 پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها