فرزان عاشورزاده سودای المپیکی شدن در سر دارد

نبرد سونامی با کابوس ناکامی

باور خیلی‌ها این است که لقب سونامی، فرزان عاشورزاده را نابود کرد. لقبی که می‌توان گفت به واقعیت نزدیک است. ورزشکاری که خیلی زود ستاره شد اما راه نزول را زودتر از ستاره شدن طی کرد. با این حال پسر خوب تکواندو ایران ناامید نیست و می‌خواهد با قدرت برگردد و دوباره همان عاشورزاده‌ای شود که خودش،کادر فنی تیم ملی و مردم انتظارش را دارند. او در انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های جهانی مقابل محمدحسن پلنگ‌افکن شکست خورد تا در این مسابقات هم غایب باشد.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۱۰

غیبت در رقابت‌های جهانی منچستر. فرزان این روزهای کابوس وار چه زمانی می‌خواهد به پایان برسد؟
ورزش حرفه‌ای غیرقابل پیش‌بینی است. پنج سال همیشه در اردوهای تیم ملی بودم و برای اولین‌بار بود که دعوت نشدم و از ترکیب تیم جا ماندم. با این حال تلنگر بزرگی خوردم. درس بزرگی گرفتم و با قدرت به جنگ چالش‌های پیش‌رو می‌روم.
از شرایط خودت راضی هستی؟
راضی هستم. می خواهم پله پله پیش بروم. ورزش بالا و پایین دارد. به خودم قول داده‌ام که همه این ناکامی‌ها را جبران می‌کنم. قول می‌دهم این کابوس‌ها به زودی به پایان برسد.
برنامه خاصی برای جبران این کابوس داری؟
چند روزی است که تمرینات را استارت زده‌ام روی ضعف و قوت‌هایم تمرکزم می‌کنم تا برای مبارزه در انتخابی المپیک آماده باشم. همه تلاشم این است در هر مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشم. گاهی اوقات تجربه‌ای که از یک مسابقه می‌گیرم خودش یک موفقیت است. بعد از مسابقات جهانی منچستر، گرندپریکس را داریم که‌امیدوارم اگر در این مسابقه شرکت کنم بهترین نتیجه را به دست بیاورم.
و سهمیه المپیک. فرزان می‌تواند یکی از المپیکی‌های ما باشد؟
هدف اصلی من المپیک توکیو است. به خاطر انتخابی المپیک امسال همه ورزشکاران در تلاش هستند که اول سهمیه و بعد از آن بهترین نتیجه را در المپیک توکیو به‌دست آورند. من هم برای رسیدن به این هدف گام به گام قدم برمی‌دارم و امیدوارم با مدال المپیک جواب زحمات کادر فنی و همه آنهایی که برایم زحمت کشیدند بدهم.
خیلی‌ها می‌گویند که مشکل تو روحی است و چندان ارتباطی به مسائل فنی ندارد.
من از نظر روحیه شرایط خوبی دارم و همان‌طور که گفتم در ورزش همه اتفاقات خوب و بد را تجربه کردم و از بدترین دوران گذشتم. من ایمان دارم روزهای بد من در ورزش مقطعی خواهد بود، همان‌طور که روزهای خوب ماندگار نشد. به هر حال همه تلاشم را می‌کنم و امیدوارم که دوباره همان فرزان گذشته باشم.
لقب سونامی چقدر روی نتایجی که تو گرفتی تاثیر داشت؟ فکر می‌کنم فشار را روی تو بیشتر کرد.
واقعا صحبتی در این مورد ندارم. شنیدم که یک فیلم هم درباره سونامی ساخته‌اند. من این فیلم را ندیده‌ام اما شنیده‌ام که از آدم‌های متخصص استفاده نکرده‌اند. من خیلی از این کار خوشم نیامد.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها