آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد

تایید دوباره پایبندی ایران به برجام

رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش سه ‌ماهه خود، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تأیید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۰۴
تایید دوباره پایبندی ایران به برجام

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، چند روز بعد از انتشار سخنان یوکیا آمانو، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، این آژانس با انتشار گزارش سه ‌ماهه خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» را تأیید کرد. این در حالی است که دولت آمریکا اخیراً ایران را مجدداً به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرده است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، این آژانس با دسترسی به تمام مراکز هسته‌ای ایران، پایبندی این کشور به توافق هسته‌ ای را همچنان تأیید می‌کند. پیش از این نیز آمانو گفته بود ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند است و ما به کشورهایی که خواهان بر هم زدن این توافق هستند، هشدار می‌دهیم.

آمانو در حاشیه نشست رؤسای هیئت آژانس اتمی که در چهارم مارس (20 اسفند) برگزار شد، افزود برخی از کشورها تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های ایران در راستای توافق هسته‌ای را تضعیف کنند؛ اما ما مجدداً اعلام می‌کنیم که ایران همچنان به تعهدات خود به این توافق پایبند است.

به ‌رغم تأیید پایبندی ایران به الزامات برجام، در سال گذشته دولت آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و مجدداً تحریم‌ها علیه تهران را به جریان انداخت. با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، دیگر کشورهای ذیربط در توافق هسته‌ای، یعنی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین دو قدرت صاحب حق "وتو" در شورای امنیت یعنی روسیه و چین خواستار حفظ برجام هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها