سایپا و ذوب‌آهن برای راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه‌شنبه) در قطر به مصاف حریفان خود می‌روند.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۳۹
پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا / تلاش‎های سایپا و ذوب آهن برای بقا در آسیا

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به پلی‌آف دوم رسیده است, مرحله‌ای که 16 تیم برای کسب مجوز حضور در دور نهایی مسابقات تلاش خواهند کرد. تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا نمایندگان فوتبال ایران در این مرحله هستند که امروز (سه‌شنبه) باید مقابل تیم‌های قطری صف‌آرایی کنند.

الغرافه قطر-ذوب‌آهن ایران

ذوب آهن می تواند امروز مجوز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد. این تیم سه شنبه هفته گذشته به سختی و با تک گل دقیقه 110 از سد الکویت کویت در مرحله مقدماتی عبور کرد. شاگردان علیرضا منصوریان حالا حریف بسیار قدرتمندتری را مقابل خود می بینند، حریفی به نام الغرافه قطر.

ذوب‌آهن درحالی دهمین حضورش در آسیا را تجربه می‌کند که سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در سال 2010 در کارنامه دارد. ذوب‌آهن در سه دوره قبلی مسابقات نیز حضور داشته و در دوره قبلی نیز به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کرده است.

در آن سوی میدان الغرافه امسال با کسب مقام چهارمی لیگ قطر به پلی‌آف آسیا راه پیدا کرده است. این تیم 3 بار موفق شده در این مسابقات حضور پیدا کند و البته تاکنون نتوانسته پا از مرحله گروهی فراتر بگذارد. الغرافه که از حضور مهدی طارمی در ترکیبش بهره می‌برد در فصل جاری لیگ ستارگان قطر با 18 امتیاز در رده هشتم قرار دارد. ذوب‌آهن برخلاف فصل گذشته, امسال کم‌فروغ بوده و با کسب تنها 14 امتیاز در رده چهاردهم لیگ ایران قرار دارد.

برنده این بازی باید در گروه A مسابقات با الوصل امارات، الزورا عراق و برنده دیدار النصر عربستان- ای‌ جی‌ ام کا ازبکستان به رقابت بپردازد.

الریان قطر - سایپا ایران

سایپا با هدایت علی دایی موفق شده با کسب مقام چهارمی در فصل گذشته لیگ برتر یک بار دیگر حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند. این تیم در بازی قبلی خود و در مرحله مقدماتی در تهران مقابل حریف گمنامش مینروا پنجاب هند با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و به پلی‌آف را پیدا کرد.

نارنجی‌پوشان که نسبت به ذوب‌آهن شرایط بهتری در فصل جاری دارند دومین تجربه خود را در لیگ قهرمانان آسیا سپری می‌کنند. این تیم هم اکنون در لیگ ایران با 18 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. سایپا در تک دوره قبلی حضورش در لیگ قهرمانان در سال 2008 عملکرد موفقی داشته و توانسته تا مرحله یک چهارم نهایی راه صعود را در پیش بگیرد. این تیم دو بار نیز در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته و مقام چهارمی این مسابقات را در سال 1995 در کارنامه دارد.

الریان قطر اما در فصل گذشته به مقام سوم لیگ ستارگان رسیده و از مرحله پلی‌آف به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اضافه شده است. این تیم در فصل جاری لیگ ستارگان نیز روندش را حفظ و رتبه سوم این لیگ را تاکنون از آن خود کرده است. به نوعی این تیم را می‌توان بعد از السد و الدحیل قوی‌ترین باشگاه کنونی قطر دانست. از همین رو می‌توان انتظار داشت که سایپا در این بازی کار بسیار سختی مقابل حریف قطری‌اش داشته باشد. الریان در این بازی عمر باری و دانیال جومو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

برنده این دیدار باید در گروه B با الوحده امارات، الاتحاد عربستان و لکوموتیو ازبکستان مصاف کند.

به گزارش تسنیم, امروز (سه‌شنبه) روز حساسی برای فوتبال باشگاهی کشورمان خواهد بود و در صورتی که نمایندگان ایران بتوانند در دوئل‌ با تیم‌های قطری سربلند از میدان خارج شوند, ایران 4 نماینده در مرحله گروهی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها