رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ای مهم به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب با جوانان ایران سخن گفتند؛

...به جوانان عزیزم، در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی

یک کارشناس مسائل آمریکا ادبیات استفاده‌شده در توئیت‌ها ترامپ و بولتون در مورد ایران را ادبیات براندازانِ دانست و ادامه: اما نکته جالب در مورد ترامپ این است که همان تفکری را که روسای جمهور قبلی هم داشتند راحت‌تر می‌گوید.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۳۸
ادبیات براندازانه توئیت‌ها ترامپ و بولتون در مورد ایران/ دیپلماسی اخیر کشور مخالف خواست مردم در راهپیمایی 22 بهمن

فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص واکنش‌های توییتری رئیس‌جمهور و مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از راهپیمایی 22 بهمن مبنی‌بر شکست 40 ساله انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جمله آقای ترامپ در خصوص شکست ایران قابل نقد است گفت: اگر ایران شکست‌خورده دیگر چرا این مقدار توئیت و تقلا مطرح می‌شود؟

ایزدی همچنین ادامه داد: آقای بولتون در آن ویدئوی که تهیه‌کرده بود ایران را متهم می‌کند که توانمندی نظامی و نفوذ منطقه‌ای‌اش زیادی دارد چگونه کشوری که شکست‌خورده این مقدار قدرتمند است؟ طبیعتاً یا شکست‌خورده و یا قدرتمند است و مشخص است کشوری که به گفته خودشان این‌همه قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای دارد شکست نخورده نیست و این همه توئیت در مورد یک کشور شکست‌خورده قابل توجیهی ندارد.

ادبیات براندازان در توئیت‌ها ترامپ و بولتون در مورد ایران

این کارشناس مسائل آمریکا ادبیات استفاده ‌شده در توئیت‌ها ترامپ و بولتون در مورد ایران را ادبیات براندازانِ دانست و ادامه: اما نکته جالب در مورد ترامپ این است که همان تفکری را که روسای جمهور قبلی هم داشتند راحت‌تر می‌گوید.

وی بابیان اینکه آمریکا 40 سال است به دنبال براندازی جمهوری اسلامی است منتها چون انسان‌ها پرروئی هستند بازهم از رو نمی‌روند ادامه داد:‌ آقای بولتون که قبلاً می‌گفت جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد خود را نمی‌بیند اکنون می‌گوید سالگردهای خیلی بیشتری را نخواهد دید یعنی این بار چند سالی به خودش وقت داده تا دوباره ضایع نشود البته این پیش‌‌بینی هم مطمئناً محقق نخواهد شد.

سال‌ها خصومت آمریکا نسبت به ایران ربطی به فرمایشات اخیر رهبری ندارد

ایزدی در واکنش به ادعای بولتون که گفته بود دلیل تحریم‌هایی که مردم ایران تحمل می‌کنند تهدید ترامپ توسط رهبری معظم انقلاب است اظهار کرد: فردی که می‌خواهد ویدئوی را بسازد بالاخره باید اتهامی را وارد کند و تکرار حرف‌های گذشته هم سبکی است که بولتون همیشه داشته است بااین‌حال واقعیت امر این است که سال‌هاست سیاست آمریکا نسبت به ایران خصمانه است و هیچ ربطی به فرمایشات اخیر رهبری و بحث‌های امسال ندارد؛ چهل سال است که آمریکایی‌ها تحریم و دشمنی می‌کنند.

خوی استکباری مقامات دولت آمریکا مانع پذیرش واقعیت جمهوری اسلامی

وی در ادامه بابیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌‌خواهند از شکست سیاست‌های خود در طول چهل سال اخیر در مورد ایران درس بگیرند گفت: طبیعتاً وقتی شما سیاستی را اعمال می‌کنید و جواب نمی‌دهد باید این سیاست را اصلاح کنید منتها باوجوداینکه سیاست آمریکا باهدف براندازی جواب نداده است ازآنجایی‌که خوی استکباری در میان مقامات دولت فعلی و قبلی آمریکا وجود دارد توانمندی اصلاح این سیاست‌ها و توانمندی پذیرش جمهوری اسلامی را ندارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هنوز ناراحت هستند که چرا نوکری به نام ایران را ازدست‌داده‌اند و دوباره می‌خواهند ایران را تبدیل به نوکر خود کنند موضوعی که عملی نیست و برای همین است که آمریکایی‌ها شکست‌خورده‌‌اند.

خنثی کردن ابزار اصلی آمریکایی‌ها با حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

این کارشناس مسائل آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص تأثیر راهپیمایی 22 بهمن در مناسبات آمریکا با ایران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها قبل از اینکه بتوانند به کشوری حمله نظامی کنند یا برخورد شدیدی انجام دهند باید دولت آن کشور را بی‌اعتبار کنند و سبک آن‌ها هم این است که می‌گویند این دولت مردم خود را نمایندگی نمی‌کند؛ هرچقدر بتوانند بی‌اعتبار بودن دولت را اثبات کنند برخورد با آن کشور برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود در این میان کارکرد راهپیمایی خنثی کردن این ابزار اصلی آمریکایی‌هاست.

وی افزود: زمانی که مردم در خیابان‌های می‌آیند علیه آمریکایی‌ها شعار می‌دهند و معلوم می‌شود که در نگاه مردم ایران آمریکا و نه کسی دیگر بی‌اعتبار است، درنتیجه کار آمریکایی‌ها سخت‌تر می‌شود با این روش هم تحریم‌ها سخت‌تر و هم گزینه نظامی از روی میز برداشته می‌شود؛ به همین دلیل است که راهپیمایی 22 بهمن و دیگر راهپیمایی‌ها اهمیت دارد و به‌نوعی کشور را در برابر تعرضاتی که آمریکایی‌های می‌‌خواهند انجام دهند بیمه می‌کند.

دیپلماسی اخیر کشور مخالف خواست مردم در راهپیمایی 22 بهمن

ایزدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص وظیفه دستگاه دیپلماسی بعد از راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: متأسفانه دیپلماسی کشور در این 5-6 سال گذشته همسو با مردمی که در 22 بهمن دیدیم نبوده و در شرایطی که مردم ایران خواستار مقاومت در برابر آمریکا، دفاع از منافع ملی، دفاع از توانمندی هسته‌ای و دفاع از اصولی هستند که انقلاب اسلامی 40 سال پیش به خاطر آن پیروز شده است برخی از مسئولین از ایده‌های انقلاب دل بریده‌اند.

بی‌تفاوت نسبت به اصول قانون اساسی منافی پست بالا در حوزه سیاست خارجی

وی با تأکید بر اینکه ما در این کشور آزادی فکر داریم و لازم نیست همه به ایده‌هایی که 40 سال پیش با آن انقلاب کردیم معتقد باشند ادامه داد: منتها اگر کسی از این ایده‌ها دل بریده دیگر نباید مسئول باشد و باید برود کار دیگری انجام دهد و به نوع دیگری به کشور خود خدمت کند ولی اگر شما نسبت به اصول قانون اساسی بی‌تفاوت شدید دیگر لازم نیست در حوزه سیاست خارجی پست بالایی داشته باشد و باید با خودتان شفاف‌تر باشید و کارهای دیگری را انجام دهید.

دیپلمات‌های انقلابی خواسته‌های مردم در 22 بهمن را اجرا کنند

این کارشناس مسائل آمریکا در خصوص وظیفه دیپلمات‌های انقلابی بعد از راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مسئولان موظف هستند همان چیزی که مردم خواستند را اجرا کنند؛ اگر به شعارنوشته‌هایی که در راهپیمایی دست مردم بود دقت کنید حرف مردم مشخص است و باید به درخواست‌هایی که آن‌ها داشتند توجه شود، اگر کسی معتقد به اصول انقلاب هستند باید آن‌ها را انجام دهند.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو بابیان اینکه ما جوان‌هایی راداریم که به تفکرات انقلابی معتقد هستند و توانمندی‌های خوبی هم دارند اظهار کرد: باید راه را برای این نسل جوان باز کرد تا آن‌ها مسیر انقلاب را ادامه دهند و در عوض اصرار بر ماندن بر کسانی که زمانی به اصول انقلاب نزدیک‌تر بودند و اکنون بی‌تفاوت شده‌اند در پست‌های سیاسی خود خیلی توجیهی ندارد مخصوصاً زمانی که شما به اصول قانون اساسی که کشور بر اساس آن ایجادشده است دیگر اعتقاد زیادی ندارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها