تانک کرار در ۲۲ اسفند ۹۵ رونمایی و به طور همزمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد و در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در اختیار نیروهای زمینی سپاه و ارتش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۴۵
کرار؛ تانکی قابل رقابت با پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران برای نیرو‌های مسلح کشورمان به معنای ۴۰ سال غیرت‌مندی، ۴۰ سال غرور ملی و ۴۰ سال روی پای خود ایستادن است.

افتخارآفرینی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در «هشت سال دفاع مقدس»، «ایجاد امنیت مثال‌زدنی در بخش‌های گوناگون کشور» و همینطور در «جبهه مقاومت»، بر دو پایه اصلی «بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد و متخصص» و «بکارگیری تجهیزات و تسلیحات پیشرفته متناسب با تهدیدات» بنا شده است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در ۴ دهه سپری شده از عمر انقلاب اسلامی، با وجود تمام تحریم‌هایی که توان دفاعی کشور را هدف گرفته بود، یا عزمی راسخ و بهره‌گیری از توان متخصصان و دانشمندان متعهد، توانست به چنان پیشرفتی در حوزه‌های مختلف زمینی، دریایی، پدافندی و هوافضا دست پیدا کند که معادلات و توازن قدرت در منطقه غرب آسیا را تحت شعاع خود قرار دهد.

در همین راستا گروه سیاسی خبرگزاری میزان همزمان با دهه مبارک فجر، قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی ۱۰ دستاورد دفاعی شاخص و برجسته نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته را مورد بررسی قرار دهد.

تانک کرار در ۲۲ اسفند ۹۵ با حضور سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دولت یازدهم رونمایی و به طور همزمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد و در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، در اختیار نیروهای زمینی سپاه و ارتش قرار می‌گیرد.

به گفته امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، تانک «کرار» عمده قابلیت‌های تانک T. ۹۰ را دارد، دارای وزن ۵۱ تن، طول ۱۰ متر (با احتساب لوله توپ)، عرص ۵.۳ متر و ارتفاع ۳.۲ متر است.

کرار که سه نفر خدمه را در خود جای می‌دهد دارای زره کامپوزیتی است و سرعتی معادل ۷۰ کیلومتر در ساعت دارد.

توپ استفاده شده در «کرار» ۵.۱۲ میلیمتری و تیربار آن نیز ۶.۲۴ میلیمتری است. این تانک در حوزه‌های «قدرت و دقت آتش»، «تحرک» و «حفاظت و ماندگاری در صحنه نبرد» قابل رقابت با پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است.

تانک کرار با مجهز بودن به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیزری و همچنین رایانه بالستیک از قدرت هدف‌گیری بسیار بالایی برخوردار است.

ابتدای زمستان امسال بود که سردار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره آخرین وضعیت تانک کرار گفت: تاکنون قرارداد‌هایی برای تحویل تانک کرار با ارتش و سپاه منعقد شده است.

بدون تردید با افزوده شدن تانک کرار به یگان زرهی نیروی زمینی، توان عملیاتی و بُرد هدف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزانی قابل توجه ارتقا پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها