پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف چای‌های کیسه‌ای برای سلامت بدن مضر است، گفت: مصرف متعادل چای جهت تقویت کبد، کلیه و دستگاه گوارش مفید است.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۳۷
باید‌ها و نبایدهای مصرف چای از دیدگاه طب سنتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سید مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی، در ارتباط با خواص چای از دیدگاه طب سنتی، اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی موضوعاتی مبنی بر مضرات مصرف چای مطرح شده که به هیچ عنوان مورد تأیید نیست البته در مصرف چای نباید زیاده‌روی کرد.

وی افزود: چای در صورتی که دست‌چین، تازه و دم‌کشیده باشد، می‌تواند برای سلامت بدن مؤثر واقع شود و اگر این چای ایرانی باشد که خواص آن نیز چندین برابر خواهد بود.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: چایی که تازه و به خوبی دم بکشد طبع گرم و خشک داشته و هیچ سودایی ندارد ولی چای‌های غیرطبیعی و چای‌های کیسه‌ای که سریع رنگ‌اندازی می‌کند عوارض مختلفی هچون رفلاکس دارد.

این متخصص فیزیولوژی با بیان اینکه مصرف متعادل چای جهت تقویت سیستم کبد، کلیه و دستگاه گوارش می‌تواند مفید باشد گفت:‌چای سیاه، سبز و سفید همه دارای خاصیت هستند که البته چای سیاه کافئین بیشتری دارد و چای سفید نیز از غنچه چای تهیه می‌شود.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: مصرف متعادل چای در شبانه‌روز توصیه می‌شود و در برخی افراد یک ساعت پس از مصرف غدا به هضم مواد معده کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها