رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی نقض واضح حقوق بشر است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این بازداشت نقض واضح حقوق بشر است گفت:‌ بازداشت بدون جرم خبرنگار پرس تی وی در همه جای دنیا محکوم است و دولت آمریکا با این کار قانون اساسی کشورش را هم زیر سوأل برده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۲۶
بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی نقض واضح حقوق بشر است

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص ابعاد سیاسی بازداشت خبرنگار پرس تی وی گفت: تمدید حالت اضطراری که سال 2001 توسط بوش اجرایی شد، حالا توسط دونالد ترامپ به‌صورت نژادپرستانه و بدون سروصدا آن تمدید شده و برخی کشورها از جمله ایران درگیر آن شده‌اند.

فلاحت پیشه در ادامه افزود: موضوع خانم هاشمی هم در همین راستا است و به نظر می‌رسد با نظر و دستور رئیس‌جمهور آمریکا این اتفاق افتاده باشد، که نقض واضح حقوق بشر، آزادی بیان،حقوق روزنامه‌نگاران و حتی قانون اساسی آمریکا و دیپلماسی بین‌المللی محسوب می‌شود.

فلاحت پیشه بابیان اینکه بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی یک قطعه از پازل سیاست آمریکا علیه ایران است تصریح کرد: اصل بازداشت و فشاری که به ایشان وارد می‌شود خلاف حقوق بشر است و این اتفاق در همه جای دنیا محکوم است به‌خصوص اینکه تاکنون هیچ جرم ثابت‌شده‌ای برای وی در نظر گرفته نشده و صرفاً به‌عنوان شاهد و مطلع بازداشت‌شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: موضوع آزادی خانم هاشمی باید از طریق فراخواندن سفیر سوئیس در تهران پیگیری و ابعاد مختلف این اتفاق بررسی شود و از سایر مبادی دیپلماسی عمومی این موضوع همچنان دنبال شود، چراکه آمریکا با این نقض آشکار حقوق بشر خود و ادعای مضحک خودش را زیر سوأل برده است.

وی ادامه داد: اصولا آمریکایی‌ها برای دستیابی به اهداف شوم خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند دقیقا مانند اتفاقی که طی مذاکرات هسته‌ای افتاد، به این معنی که براساس منافع خاص خود آمریکا حتی وزیر خارجه این کشور در مذاکرات مستقیم ایران حاضر بود اما پس از دستیابی به مقصود یکباره سیاست‌ها تغییر کرد و بد عهدی‌های ترامپ برای این نوع نگاه به مسایل بین المللی از سوی دولت آمریکا گواهی غیرقابل انکار است.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: برخی از دولت‌های اروپایی به امید بهبود شرایط و برقراری ارتباط مجدد آمریکا با موضوع برجام رایزنی‌هایی انجام دادند و همچنان مواردی ادامه دارد؛ این درحالی است که بازداشت مرضیه هاشمی پایه‌های پوسیده این تفکر را هم نمایان کرد، چون ترامپ مستقیم نشان داد از چه تفکری پی‌روی می‌کند و حتی به قانون خود آمریکا نیز پایبند نیست و هیچ تفاهم نامه بین المللی را هم به رسمیت نمی‌شناسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان با تأکید بر اینکه دامن تنش‌های ایران و آمریکا در حال افزایش است خاطرنشان کرد: برخی از این تنش‌ها بین دو کشور به‌صورت مصنوعی در حال افزایش است، به نظر می‌رسد ایران و آمریکا نیازمند یک خط قرمز ارتباطی مانند زمان خطوط قرمز جنگ سرد با یکدیگر هستند تا به‌نوعی از بروز و گسترش بحران جلوگیری شود.

وی افزود: ایران و آمریکا در حوزه دشمنی قرار دارند که بعضاً مازاد بر واقعیت افزایش پیدا می‌کند، و خیلی از بازیگران واسطی هستند که بین دو کشور سعی در تنش‌آفرینی هستند و قطعاً بخشی از این تنش‌ها توسط شخصیت‌های ثالث مدیریت می‌شود و بازداشت خبرنگار رسمی پرس‌تی وی جزئی از همین برنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها