رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مرحله یک هشتم نهایی امروز هم پیگیری می‌شود. امروز شاهد برگزاری یک دیدار بسیار حساس خواهیم بود، دیداری که بین عربستان و ژاپن برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۸۱
نگاهی به بازی‌های امروز جام ملت‌های آسیا ؛ نگاه ایرانی‌ها به دیدار عربستان و ژاپن

به گزارش جام جم آنلاین ، روز گذشته در آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا ابتدا تیم های اردن و ویتنام مقابل یکدیگر قرار گرفتند. دیدار دو تیم با تساوی یک بر یک در وقت های عادی تمام شد تا کار ابتدا به وقت های اضافی و سپس پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی این ویتنام بود که چهار بر دو اردن را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. صعود ویتنام به یک چهارم نهایی قابل پیش بینی نبود و بسیاری آن را نخستین شگفتی جام می دانند اما وقتی در این نکته تامل کنیم که حریف ویتنام تیمی به نام اردن بود و نه عربستان، ایران و یا ژاپن متوجه می شویم که به کار بردن عبارت «نخستین شگفتی جام ملت ها» چندان درست نیست.

در دومین مسابقه روز گذشته هم تیم های ملی فوتبال تایلند و چین مقابل هم قرار گرفتند. تایلند در نیمه نخست بسیار بهتر بازی کرد و حتی گل نخست را هم زد. کم‌کم شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بسیاری تصور کردند که این تایلند است بر خلاف پیش بینی ها به یک چهارم می رسد اما چین کامبک زد و با به ثمر رساندن دو گل مسافر یک چهارم نهایی شد.

پس از برگزاری این دو دیدار نیز شاهد برگزاری مسابقه ایران و عمان بودیم، مسابقه‌ای که بیرانوند در آن پنالتی گرفت و جهانبخش بعد از مدت ها پایش به گلزنی باز شد و اشکان دژاگه هم با پنالتی گل دوم ایران را زد تا حریف چین در یک چهارم نهایی شویم.

امروز هم سه دیدار برگزار می شود.

***

در نخستین مسابقه امروز که از ساعت 14:30 آغاز می شود تیم های ملی فوتبال ژاپن و عربستان به مصاف یکدیگر می روند. این دیدار از این جهت برای فوتبالدوستان ایران مهم است که اگر تیم ملی فوتبال ایران موفق به شکست چین در یک چهارم نهایی شود آنگاه به احتمال فراوان باید در نیمه نهایی به مصاف یکی از دو تیم عربستان و ژاپن برود. برنده دیدار امروز عربستان و ژاپن مقابل ویتنام قرار می گیرد که روز گذشته اردن را در ضربات پنالتی شکست داد. این نیز کاملا قابل پیش بینی است که عربستان و یا ژاپن هر کدام به ویتنام بخورند به راحتی این تیم را شکست می دهند و به نیمه نهایی می رسند.

اما ترجیح فوتبالدوستان ایرانی در بازی امروز ژاپن و عربستان کدام تیم میتواند باشد؛ ژاپن یا عربستان؟ آنچه که در مرحله گروهی دیدیم و آنچه که از برآوردهای فنی برمی‌آید، نشان می دهد که دو تیم از لحاظ آماری و از نقطه نظر فنی در زمینه های مختلف با هم تفاوت چندانی ندارند. آمارها نشان می دهد ژاپن نسبت به عربستان تیم شوت‌زن‌تری است اما سعودی‌ها از ژاپنی‌ها بر اساس آماری که وجود دارد بهتر پاسکاری می کنند. هر دو تیم تا اینجای جام ملت ها شش گل زده‌اند و البته این چشم بادامی ها هستند که نسبت به حریف امروز خود تا اینجای جام ملت ها بیشتر و بهتر به داخل چارچوپ شوت کرده‌اند.

از سویی ایران همیشه جدال هایی سخت با هر دو تیم داشته است، هم عربستان و هم ژاپن. بسیاری از فوتبالدوستان ترجیح می دهند که برنده مسابقه امروز عربستان باشد چرا که حریف ساده تری به نظر می رسد. عربستان کیفیت فنی بالای ژاپن را ندارد. از سویی دیگر بسیاری نیز ژاپن را حریف بهتری نسبت به عربستان در نیمه نهایی برای ایران قلمداد می کنند. شاید جنگ روانی عربستانی ها، ضد فوتبال آنها و البته تنش‌های سیاسی موجود بین دو کشور باعث شده تا نیمه نهایی بین ایران و عربستان مسابقه مطلوبی برای فوتبالدوستان نباشد.

***

امروز دو مسابقه دیگر هم برگزار می شود. این دو مسابقه هم برای فوتبالدوستان اهمیت دارد. تیم های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان از ساعت 17:30 به مصاف هم می روند و از سویی امارات و قرقیزستان نیز از ساعت 20:30 مسابقه خود را آغاز می کنند. برندگان هر دو مسابقه باید در یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند. سپس برنده آن دیدار که احتمال استرالیاست باید به مصاف کره جنوبی برود که احتمالا فردا با شکست بحرین و سپس غلبه بر برنده دیدار قطر و عراق به نیمه نهایی می رسد.

اگر احتمالات فوتبالی به درستی پیش بروند یکی از دو تیم استرالیا و کره جنوبی یک پای فینال هستند. از آن سو هم ما باید آرزو کنیم ایران با شکست چین و سپس شکست دادن برنده ژاپن – عربستان به فینال رویایی جام ملت ها برسد، جایی که یکی از دو تیم استرالیا و کره جنوبی انتظار ما را می کشند...

در آخرین مسابقه امروز هم امارات مقابل قرقیزستان قرار می گیرد که برنده این دیدار باید در یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار استرالیا و ازبکستان برود.

برنامه بازی های امروز:

دوشنبه 1 بهمن 1397

ژاپن - عربستان 14:30

استرالیا - ازبکستان 17:30

امارات - قرقیزستان 20:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها