تیم های ملی فوتبال ایران و عمان فردا از ساعت 20:30 در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۸۰
یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا / ایران - عمان ؛ 15 سال بعد

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال ایران به سادگی به جمع 16 تیم برتر جام ملت های آسیا راه یافت. پیروزی مقابل اردن و ویتنام برای شاگردان کی روش کاری نداشت اما تقابل با عراق سخت تر بود. اکنون ایران به عنوان صدرنشین گروه خود به یک هشتم نهایی رقابت ها رسیده است. در این مرحله باید مقابل عمان قرار بگیرد، تیمی که به نظر می رسد راحت ترین حریف برای ایران در یک هشتم نهایی است. البته نباید فراموش کرد که اولا عمان بهترین تیم درجه دو آسیاست و دوما اگر اشتباهات داوری نبود نه عنوان تیم سوم که به عنوان تیم دوم گروه خود صعود می کرد که در این صورت مجبور به تقابل با ایران نبود.

نکته بسیار مهم درباره تیم ملی فوتبال عمان این است که این تیم قدرت زیادی بر روی مالکیت توپ دارد. این تیم حتی وقتی به ازبکستان باخت 60 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. با تمام این اوصاف ساده ترین نتیجه گیری این است که ایران نباید مقابل عمان خود را از پیش برنده بداند در غیر اینصورت با مشکل جدی روبرو می شود.

البته ایران و عمان در شرایطی مقابل هم قرار می گیرند که یک اظهار نظر نسنجیده از سوی کی روش و البته اشتباه مترجمش باعث شد تا جو علیه او به شدت منفی شود. در حالی که حاشیه های زیادی شکل گرفته است، تیم ملی فوتبال ایران باید در یک هشتم نهایی به مصاف عمان آماده و پرانگیزه برود اما خوب می دانیم که یوزهای ایرانی از هر لحاظ نسبت به عمان برتر هستند و حتی بازیکنان این تیم در سطح بازیکنان ایران محسوب نمی شوند.

تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف عمان می‌رود که 15 سال پیش با این تیم در مرحله گروهی روبرو و با نتیجه 2-2 برابر عمان متوقف شد.

در تاریخ جام ملت های آسیا ایران تنها یک بار با تیم ملی عمان دیدار کرد و آن هم در جام ملت های سال 2004 بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم میلان ماچالا رفتند و نتیجه ای بهتر از 2-2 کسب نکردند. ایران در شرایطی مساوی کرد که ابتدا دو بر صفر عقب افتاده بود اما به بازی برگشت. 15 سال گذشته و حالا عمان اینبار در یک هشتم نهایی جام ملت های 2019 انتظار ایران را می کشد.

عمان سرآغاز یک مسیر هموار تا فینال است. تیم ملی فوتبال ایران باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها