یک مقام بانکی هند گفت: پرداخت پول نفت ایران به روپیه به 9 بانک ایرانی صورت می‌گیرد که در دور قبلی تحریم‌ها 15 بانک این مبالغ را دریافت می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۵۷
9 بانک ایرانی بدهی‌های نفتی هند را دریافت می‌کنند +اسامی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پرداخت پول نفت ایران به روپیه به 9 بانک ایرانی صورت می‌گیرد که در دور قبلی تحریم‌ها 15 بانک این مبالغ را دریافت می‌کردند.

چاران سینگ، مدیر اجرایی بانک دولتی «UCO» گفت: پالایشگاه‌های هندی قبلا پرداخت‌های خود را به 15 بانک ایرانی انجام می‌دادند که اکنون به 9 بانک کاهش یافته است زیرا یکی از این بانک‌ها بسته شده و 5 بانک دیگر نیز تحت تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند.

این 9 بانک، بانک‌های سامان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، کارآفرین، سرمایه، خاورمیانه، شهر، حکمت ایرانیان و گردشگری هستند.

در دور قبلی تحریم‌ها 45 درصد پرداخت‌ها به روپیه و باقی به یورو انجام می‌شد اما این بار تمامی پرداخت‌ها به روپیه انجام خواهد شد.

واردات هند از ایران در بازه زمانی آوریل تا نوامبر حدود 11 میلیارد دلار است و واردات نفتی حدود 90 درصد این رقم را تشکیل می‌دهد.

این مقام ارشد بانکی هند روز گذشته از آغاز پرداخت پول نفت ایران به روپیه خبر داده بود.

دهلی‌نو اخیرا شرکت‌های هندی را که برای واردات نفت خام به شرکت ملی نفت ایران پرداختی دارند از مالیات معاف کرده و همین موضوع پالایشگاه‌ها را قادر ساخته تا حدود 1.5 میلیارد دلار از بدهی خود را پرداخت کنند.

به گفته یک منبع آگاه، پالایشگاه ایندین اویل و پالایشگاه مانگالور که پالایشگاه‌های اصلی هند به شمار می‌آید بدهی خود بابت واردات نفت از ایران را پرداخت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها