طبق گزارشی که از هیوندا رسیده، این شرکت برنامه‌های زیادی برای سال جدید دارد و قرار است کراس‌اور جنسیس، سوناتا، نسل بعدی GV80 و مدل‌های دیگر خود را معرفی کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۰۸
کراس‌اور جنسیس و سوناتای جدید رونمایی می شوند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، برند جنسیس که زیر مجموعه شرکت کره‌ای هیوندا موتور است از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تخصص در ساخت خودرو‌های لاکچری و خاص دارد. این برند در نمایشگاه خودرو نیویورک سال ۲۰۱۷ از طرح مفهومی مدل GV80 رونمایی کرد، به نظر می‌رسد این مدل امسال به تولید می‌رسد.

«Euisun Chung» از مدیران ارشد هیوندا، به مناسبت سال نو به کارمندان خود گفته است که شرکت‌ های زیر مجموعه هیوندا (کیا و جنسیس) در سال نو ۱۳ مدل جدید یا فیس‌لیف (به مدل‌هایی که با انجام تغییرات و اصلاحات کمی نسبت به مدل قبلی عرضه می‌شوند) را تولید می‌کنند که شامل جنسیس کراس‌اور و مدل کاملا جدید هیوندا سوناتا نیز می‌شود.

علاوه بر این، «Chung» اعلام کرده که این شرکت برنامه دارد تا ساخت تاکسی‌ های خودران را در سال ۲۰۲۱ در خود کره جنوبی شروع کند البته جزئیات کمی در این مورد موجود است، اما طبق گزارش‌های به دست رسیده این شرکت به دنبال توسعه و گسترش کار خود است.

اما ویژگی اصلی طرح مفهومی کراس‌اور بیان شده، جلو‌پنجره بزرگ آن است که به همراه چراغ‌های خاص و جذاب این مدل احاطه شده است و بیش از هر چیزی توجهات را به خود جلب می‌کند.

قبلا طراحی شبیه به این را در تصاویر نمونه اولیه نسل بعدی جنسیس G80 دیده بودیم. در داخل کابین صفحه فرمان به صورتی دیجیتالی طراحی شد، همچنین یک صفحه نمایش منحنی ۲۲ اینچی در کنسول مرکزی جای گرفته که دارای دو بخش مخصوص راننده و سرنشین است.

از دیگر موارد خاص می‌توان به صندلی‌ها با چرم نیمه آنیلی به همراه رنگ خاکستری و قسمت‌های فلزی صیقلی در طراحی داخلی اشاره کرد که نمایی لاکچری به اتومبیل می‌دهد.

به نظر می‌رسد پلتفرم این کراس‌اور و نسل بعدی G80 یکی باشد، همچنین احتمالا این مدل با آپشن‌های متفاوت مخصوصا در بخش قدرت عرضه شود.

تاکنون مشخصات فنی این مدل اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود در این مدل از پیشرانه ۳.۳ لیتری ۶ سیلندره با قدرت ۳۶۵ اسب بخار استفاده شود، اگر هیوندا بخواهد قدرت بیشتری به این مدل بدهد، می‌تواند از پیشرانه ۵ لیتری با ۸ سیلندر و قدرت ۴۲۰ اسب بخار بهره ببرد.

از مدل سوناتا هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست، در تابستان گذشته تصاویر یک مدل نمونه اولیه منتشر شد که در پیست نورنبرگ در حال آزمایش بود، احتمال می‌رود که آن مدل همان سوناتا هیوندا باشد که قرار است تولید شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها