مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان اعلام کرد:

جریمه سنگین متخلفین حوزه ریجستر گوشی های همراه

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت:دو نفر که با سو استفاده از سامانه ثبت کد رجیستری،بیش از سه هزار گوشی همراه قاچاق رابه ثبت رسانده بودند به پرداخت ۶۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۷۸
جریمه سنگین متخلفین حوزه ریجستر گوشی های همراه

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان کردستان، سید نجیم حسینی اظهارداشت: این دو نفر که با سوء استفاده از سامانه ثبت کد رجیستری گوشی های همراه (همتا)، بیش از سه هزار گوشی همراه قاچاق را به ثبت رسانده بودند، در شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز استان کردستان به پرداخت ۶۴ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی افزود: در سامانه طرح رجیستری (همتا) تنها گوشی هایی ثبت می شوند که از شمول قاچاق خارج بوده و با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و از مبادی قانونی وارد کشور شده باشند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان ادامه داد: همچنین سامانه همتا و سامانه گمرک مخصوص کالاهای مسافری تلفن همراه متعلق به گمرک جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای طرح رجیستری برای پاسخگویی به نیاز مسافران راه اندازی شد که هر مسافر در سال اجازه ورود واردات شخصی را داشته باشد و متهمین پرونده بعضاٌ عوارض چند صد یا چند هزار دستگاه تلفن همراه را با یک کد ملی در سامانه اظهارنامه گمرکی پرداخت و بر همین اساس امکان ثبت گوشی در سامانه همتا برای این افراد فراهم شده بود و از این جهت اقدامات این افراد نقض صریح تشریفات گمرکی تلقی می شود و در این راستا متهمان پس از ورود گوشی های قاچاق به داخل کشور از سامانه های مسافری همتا و گمرک سوء استفاده کرده اند.

حسینی یادآور شد: در شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز استان کردستان یکی از متهمین با توجه به ماده ۱۸ و ۵۸ قانون قاچاق کالا و ارز به پرداخت ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به عنوان جزای نقدی یک برابر ارزش ریالی کالاها در حق صندوق دولت محکوم و از لحاظ بهای مال از دست رفته نیز به پرداخت ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی بیان کرد: همچنین متهم دیگر با توجه به احراز مالکیت وی نسبت به تعدادی از گوشی ها به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال معادل یک برابر ارزش ریالی کالاها در حق صندوق دولت محکوم و از جهت بهای مال از دست رفته نیز به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فردی که در یک اتوبوس تعداد دو هزار و ۸۸۰ ثوب روسری، ۷۲ کاپشن، ۱۷ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار و ۹۰ بسته تنباکو را قاچاق می کرد در تعزیرات حکومتی شهرستان کامیاران به پرداخت ۲۲۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

حسینی اظهارداشت: در ایست بازرسی شهید میر جلیلی مامورین نیروی انتظامی شهرستان کامیاران پس از مظنون شدن به یک اتوبوس پس از توقف و بازرسی تعداد دو هزار و ۸۸۰ ثوب روسری، ۷۲ کاپشن، ۱۷ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار و ۹۰ بسته تنباکو قاچاق را کشف کردند که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ارزش ریالی کالاها ۲۹۵ میلیون ریال برآورد شد.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان کامیاران متهمین پرونده اظهار داشتند که اطلاعی از قاچاق بودن کالاها نداشته و در این راستا شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کامیاران دفاعیات متهمین را غیر موجه و بلا اثر تشخیص داده و به جهت عجز از معرفی مالک کالاها علاوه بر ضبط کالاها به نفع دولت مشارالیه ها به پرداخت ۲۲۷ میلیون ریال معادل یک برابر ارزش کالاها در حق صندوق دوبت محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان ادامه داد: در خصوص هزار ثوب روسری به ارزش ۶۷ میلیون ریال با توجه به اظهارات متهمین و اخذ استعلامات از نهادهای ذیربط معلوم شد کالاهای مزبور ایرانی بوده و ضمن صدور حکم برائت رای به استرداد کالاها داده شد.

حسینی یادآور شد: با اعتراض متهمین پرونده شعبه پنجم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز سازمان حکم شعبه تعزیرات حکومتی کامیاران را تائید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها