سرخابی‌ها در بخش سودده‌ها

بودجه ورزش در سال ۹۸ مشخص شد

نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اعلام کرد:

۱۴میلیارد دلار؛ بودجه مختص واردات کالا‌های اساسی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده (۹۸) برای تأمین نیاز‌های معیشتی مردم در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸۵
۱۴میلیارد دلار؛ بودجه مختص واردات کالا‌های اساسی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: این اعتبار برای واردات 25 قلم کالای مورد نیاز مردم و کمک غیرمستقیم به سبد غذایی آنان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در تبصره 18 بودجه سال 98 شصت و پنج هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت کمک های بلاعوض یا به صورت وجوه اداره شده به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از اهداف دولت در بودجه سال آینده مهار تورم است. بودجه سال 98 را بر اساس شرایط تحریمی دیده ایم و بر این اساس 2 میلیون و 410 هزار بشکه منابع نفتی امسال را سال آینده 1 میلیون و 500 هزار بشکه دیده ایم.

سخنگوی دولت افزود: درآمدهای نفتی بودجه امسال 27 میلیارد دلار بود که سال آینده با 28 درصد کاهش 21 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال آینده 27 هزار میلیارد تومان در بودجه دستگاه های اجرایی صرفه جویی خواهد شد. برای یک برنامه دو ساله و به منظور اصلاح بودجه دولت 10 اصلاح ساختاری به عنوان نقشه راه دیده شده است.

وی افزود : کمک های دولت به صندوق های بازنشستگی که پیشتر 23 هزار میلیارد تومان بود هم اکنون به 81 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوبخت ادامه داد: بودجه عمومی کشور 478 هزار میلیارد تومان و دولت مکلف شده است تا 5 درصد آن را صرف تقویت بنیه دفاعی کشور کند و در صورت تأمین منابع درآمدی جدید بدون شک به این بودجه اضافه خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: در بودجه امسال برای ایجاد 1 میلیون و 33 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده بود که این تعداد سال آینده به 1 میلیون و 77 هزار افزایش خواهد یافت.

نوبخت افزود: برای حفظ اشتغال موجود نیاز به برداشت 1 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی داشتیم که مقام معظم رهبری با آن موافقت کردند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه 14 برنامه اشتغال زایی را با وزارتخانه ها امضا کرده است.
نوبخت افزود: در تبصره 14 بودجه سال آینده برای سیاست کاهش فقر مطلق 7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال 98 پیش بینی برای افزایش قیمت حامل های انرژی نداریم اما مطالبه جدی از دولت برای افزایش این قیمت به منظور کاهش قاچاق سوخت وجود دارد.

نوبخت افزود: میانگین قیمت بنزین در منطقه 52 تا 54 سنت است که ما آن را در کشور 12 سنت عرضه می کنیم.

وی گفت: 934 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و 50 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سقف معافیت مالیاتی در سال آینده معادل امسال و برابر با 27 میلیون تومان در سال است.

سخنگوی دولت گفت: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده 11 درصد رشد خواهد داشت. سهم مالیات در تولید ناخالص ملی امسال 6.5 درصد و سال آینده 5 درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: دولت سال گذشته 29 هزار میلیارد تومان از بدهی هایش به بانک ها را تسویه کرد.

وی افزود: تلاشمان این است که با وجود همه مشکلات پرداخت بدون تأخیر و به موقع صورت گیرد.

نوبخت گفت: تبصره های 14، 18 ، 19 و 20 لایحه بودجه سال آینده برای تحقق بخش هایی از برنامه ششم توسعه تدوین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باید در نظر داشت که برنامه ششم توسعه برای شرایط غیرتحریمی تنظیم شد در حالی که در شرایط تحریمی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها