پژوهشگران در آخرین تحقیقات پزشکی – تغذیه‌ای خود دریافتند که کمبود پروتئین و کاهش حجم عضلات به هم مرتبط بوده و داشتن یک بدن سالم با عضلات قوی به انجام فعالیت‌های بدنی کافی و دائمی به همراه یک رژیم غذایی با پروتئین کافی بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۹۷
گیاهخواری همیشه خوب نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بهداشت نیوز امروزه بسیاری از مردم جهان پیرو رژیم غذایی گیاهخواری بوده و در مقالات و یادداشت های مختلفی نیز بر مضرات مصرف زیاد گوشت قرمز تاکید می شود. در این میان کشور هندوستان بیشترین میزان جمعیت گیاهخواران جهان را در خود جای داده است و جدیدترین پژوهش‌های محققان هندی نشان می‌دهد که ۶۸ درصد جمعیت هند از کمبود پروتئین و ۷۱ درصد نیز از داشتن عضلات ضعیف رنج می‌برند. بر اساس اظهارات کارشناسان، رژیم غذایی ۸۴ درصد از گیاهخواران و ۶۵ درصد غیر گیاه خوران از کمبود پروتئین برخوردار است. لازم به توضیح است که در این کشور افراد غیر گیاهخوار نیز به‌ندرت و معمولاً تنها روزهای یکشنبه گوشت مصرف می‌کنند. در ضمن در این گروه نیز مصرف گوشت سفید همچون مرغ و ماهی بیشتر از گوشت قرمز معمول است.

دکتر آنکیتا گهاگ (Ankita Ghag) مدیر کلینیک InBody Clinical در این رابطه گفت: «بر اساس آخرین بررسی‌های ما با همکاری شرکت تحقیقاتی جهانی و متخصص درزمینهٔ نظرسنجی IPSOS، ۶۸ درصد مردم هند از کمبود پروتئین و ۷۱ درصد آن‌ها نیز از سلامت عضلانی ضعیف برخوردار هستند. به نظر می‌رسد که ایجاد آگاهی در مورد اهمیت بهداشت عضلات و پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب برای آن‌ها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.»

به اعتقاد دکتر گهاگ ارتباط مستقیمی بین کمبود عضلات و کمبود پروتئین در میان مردم کشور هند وجود دارد که نیازمند توجه فوری است.

کاویتا دیوگان (Kavita Devgan) متخصص تغذیه و همکارانش تحقیقاتی را بر اساس اطلاعات مرکز تحقیقات هند ۲۰۱۷ انجام و ارائه داده‌اند که طبق آن ۸۴ درصد گیاهخواران و ۶۵ درصد غیر گیاهخواران هندی از رژیم غذایی کم پروتئین استفاده می‌کنند. بر اساس نتیجه این تحقیقات، مردم این کشور پروتئین کمی را در رژیم غذایی روزانه خود دریافت می‌کنند که برای بدنشان کافی نیست و باعث می‌شود تا سلامتی عضلاتشان تحت تأثیر قرار گیرد. دیوگان تأکید کرد که بدن انسان بین ۱۰ تا ۱۴ گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد.

او در ادامه توضیحاتش گفت: «در این شرایط استفاده از مکمل‌های پروتئینی که با پروتئین هیدرولیز شده به وجود می‌آیند، می‌توانند منبع خوبی برای برطرف ساختن کمبود پروتئین بدن محسوب شود.»

ناندان جوشی (Nandan Joshi) متخصص علوم تغذیه و امور پزشکی و مدیر شرکت فرآورده‌های غذایی چندملیتی در فرانسه در رابطه با آگاهی مردم از میزان دریافت پروتئین کافی به بدنشان گفت: «آموزش در مورد پروتئین و میزان نیاز بدن به این ماده بسیار مهم است. تصورات اشتباهی وجود دارد که برخی فکر می‌کنند این ماده مغذی فقط برای بدن‌سازان مفید است و یا برخی فکر می‌کنند رژیم غذایی روزمره و عادی به‌تنهایی می‌تواند تأمین‌کننده پروتئین لازم بدن باشد.»

او در ادامه توضیحاتش گفت: «بسیاری از مردم از نیاز روزانه بدنشان به پروتئین اطلاع کافی ندارند و با این ضعف آگاهی، سلامت عضلانی بدنشان نادیده گرفته می‌شود. درواقع بسیاری از مردم وجود عضلات کافی را با ورزش کردن و بدن‌سازی مرتبط می‌دانند درحالی‌که نقش پروتئین در این مسئله بسیار مهم است. بسیاری از مردم هند از تأثیر کلی پروتئین بر سلامت و یا به خطر افتادن سلامت عضلاتشان بی‌خبر هستند.»

به اعتقاد ناندان جوشی سلامت عضلات نه‌تنها به یک سبک زندگی فعال و انجام فعالیت‌های بدنی مداوم بستگی دارد بلکه به داشتن یک رژیم غذایی درست با پروتئین کافی نیز مرتبط است.

بر اساس گزارش شورای تحقیقات پزشکی هند هر فرد به‌طور طبیعی و بدون بیماری روزانه ۸/۰ تا ۱ گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها