رئیس جمهور در جلسه شورای اداری سمنان مطرح کرد؛

اعلام آمادگی دولت برای تقدیم بودجه به مجلس

رئیس جمهور کشورمان گفت: دولت آمادگی دارد بودجه سال ۹۸ را فردا (پانزدهم آذر) به مجلس شورای اسلامی تحویل دهد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۳۹
اعلام آمادگی دولت برای تقدیم بودجه به مجلس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در شورای اداری استان سمنان گفت: بودجه سال 98 آماده است و ما آمادگی داریم فردا آن را به مجلس شورای اسلامی تحویل دهیم و امیدواریم با همکاری نمایندگان به تصویب برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه فردا پنج شنبه است و هفته آینده هم نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود هستند، عملا بررسی بودحه بیست و پنجم آذر است.

رئیس جمهور هدف بودجه سال آینده را کاهش فشار بر طبقات محروم جامعه عنوان و تصریح کرد: تلاش می کنیم قیمت کالاهای اساسی در سال آینده افزایش نیابد و این کالاها با همین قیمت امسال وارد و تامین شود.

وی تاکید کرد: می دانیم مردم در زندگی روزمره مشکل دارند بخصوص آنهایی که حقوق ثابت دارند بنابراین بر اساس همین موضوع برای بودجه سال 98 برنامه ریزی کردیم و بر این اساس حقوق را 20درصد افزایش دادیم.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور پر شور مردم در ورزشگاه شاهرود و استقبال از دولت گفت : این حضور پر شور مردم نمایش پشتیبانی آنها از نظام و کشورشان و به معنای واقعی کلمه دشمن شکن است.

روحانی همچنین با بیان اینکه دنیا بداند ما با هم و در کنار هم هستیم، تاکید کرد: ممکن است اختلاف سلیقه ای وجود داشته باشد ولی اگر دشمن به خانه و کیان ما چشم داشته باشد همه با هم خواهیم بود.الان زمانی است که باید دست به دست همدهیم و تردیدی ندارم از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی گفت: می دانم زندگی برای بسیاری از مردم سخت می گذرد اما راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم.

رئیس جمهور با یاد آوری دوران جنگ تحمیلی و مشکلات آن دوران، افزود: در این دوران علی رغم همه مشکلات موجود که خانه های مردم در شهرهای مرزی خراب شد، اما مردم خم به ابرو نیاوردند و ایستادند و دشمن را بیرون راندند.

روحانی گفت: در این دوران همه دست به دست هم دادیم، اگر بسیج، سپاه، خلبانان ایثار گر از همه استان ها نبود به پیروزی نمی رسیدیم، در این زمان همه ایران را سرزمین و خانه واحد می دیدند.

وی با بیان اینکه کشورمان برای همه مردم عزیز است، گفت: وقتی خرمشهر اشغال شد همه اشک ریختند و گریه کردند ، چون دست به دست هم دادیم، خدا هم ما را یاری کرد و روزهای سخت را گذراندیم و در این شرایط سخت امام به عنوان رهبر، رزمندگان و مجروحان همه روحیه بسیار مقاومی داشتند و ایستادند.

رئیس جمهور از دوران دفاع مقدس به عنوان یک ورق زرین در تاریخ یاد کرد و افزود: این دوران هیچگاه از بین نمی رود، امروز هم از این مشکلات عبور می کنیم.

روحانی با اشاره به فشارها و تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: آنها عصبی اند و تحمل نمی کنند زیرا در جنگ های منطقه به اهدافشان نرسیدند و در یمن هم انشاء الله نمی توانند پیروز شوند.

وی گفت: این برای ابر قدرتی مثل آمریکا با این همه امکانات و لابی جهانی بسیار سخت است که حریف یک عالم فرهیخته مجاهد یعنی رهبر معظم انقلاب نمی شود و ناچارند در برابر ملت یکپارچه ایران سر فرود بیاورند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت جزئی از مردم است، افزود: اگر دولت قدرتی دارد به خاطر رای مردم است و آراء شماست که صندلی مسئولیت را برای مسئولان درست کرده و دشمنان از این هم ناراحتند زیرا نمی توانند مردم سالاری ایران را ببیند و از آن هراس دارند.

روحانی اظهار داشت: در شرایط تحریم باید معضلات و مشکلات را به فرصت تبدیل کرد هر چند آسان نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در زمینه آب، برق، انرژی و آموزش جزء ارزانترین کشورهاست، گفت: با توجه به اختلاف قیمت فاحش بین ایران وکشورهای همسایه اگر حواسمان به کالاهای اساسی نباشد، این کالاها قاچاق می شود.

وی با اشاره به مشکلات تحریم های اقتصادی برای ایران، گفت: می توانیم به درخواست های آمریکا برای مذاکره پاسخ مثبت دهیم اما دیگر عزت و استقلال نداریم.

رئیس جمهور از به تاخیر افتادن اجرای برخی از طرح های سفر قبلی خود به استان سمنان اظهار ناراحتی کرد و گفت: در برخی از پروژه ها حق مردم این استان ضایع شده و پروژه ای را از این استان گرفته و به استان دیگری داده اند که نمی بایست این کار انجام می شد.

روحانی افزود: استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در استان باید طرحهایی را که مصوب شده پیگیری تا اجرا شوند و نباید بگذاریم به مردم خسارت برسد.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی مهم است و نباید آن را خدشه دار کرد، افزود: وقتی رئیس دولت به مردم قولی می دهد مهم است که اجرا شود و وقتی وعده ای ظرفیت اجرا شدن ندارد اعلام نمی کنم.

روحانی مردم استان سمنان را مردمی متدین، وفادار به نظام، نوع دوست، متحد و نجیب دانست و گفت: باید از همه افرادی که در این استان خدمت می کنند قدردانی کرد و آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان جزء افتخارات این استان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پتانسیل های خوبی در این استان وجود دارد که باید آنها را به فعلیت تبدیل کرد گفت : در برخی از برنامه ها مثل قطار سریع السیر، احداث جاده حرم تا حرم عقب هستیم که باید تلاش بیشتری برای به سرانجام رساندن آنها صورت گیرد.

روحانی با مهم برشمردن استان سمنان به عنوان مسیر ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، افزود: جاده ها برای ما بسیار مهم هستند و از جمله آنها دو خطه و برقی کردن قطار اینچه برون به گرمسار است که هزینه دو میلیارد دلاری آن تامین شده است.

وی برقی شدن قطار تهران – مشهد را دیگر طرح استراتژیک برای همه ملت ایران دانست و گفت: دولت و سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استان باید برای اجرایی شدن طرحهای بخش حمل و نقل تلاش کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مساله آب اشاره کرد و گفت : مساله آب استانی نیست و مساله ای ملی است و حق مردم است.

وی گفت: دریا حق آبه ندارد و خداوند این نعمت را در اختیار ما قرار داده و باید با شیرین سازی آن را به دست مردم رساند و انجام این کار باید به دست بخش خصوصی انجام شود.

روحانی افزود: زیر بنای مساله آب از نظر دولت حل شده است و از سرمایه گذاران برای انتقال آب حمایت می شود البته باید با مراعات و حفظ مسائل محیط زیست این کار انجام شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های متعدد در جلسه توسعه به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مختلف، گفت: اجرای این طرح ها نباید طول بکشد و تمام تلاش ها بر این است که کارها به استانها واگذار شود زیرا نامه نگاری ها با مرکز باعث طولانی شدن انجام کارها می شود.

رئیس جمهور از واگذاری یارانه ها در بودجه سال آینده به استانها خبر داد و افزود: برای کمک به مردم در بودجه امسال دستمزد حقوق بگیران ثابت 20 درصد افزایش یافته و توزیع سبدهای غذایی هم گام دیگری در این جهت است که مرحله اول ان در حال پرداخت است و تا پایان سال هم مجددا پرداخت می شود.

روحانی با اشاره به استعدادهای استان سمنان گفت: معادن غنی یکی از این استعدادهاست که باید با جذب سرمایه گذار این بخش را فعالتر و تحولی در استان ایجاد کرد.

رئیس جمهور گفت: برای گردشگری این استان باید سرمایه گذاری بیشتری شود هر چند کارهایی که انجام شده خوب است اما باید در این زمینه بیشتر کارشود.

وی تعیین مرز هوایی شاهرود را نقطه قوت دیگر استان سمنان برشمرد و افزود: باید از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی و گردشگری استفاده کرد.

در این جلسه که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، سرپرست استانداری سمنان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از وزرا و مدیران کل استان حضور داشتند.

در جلسه 78 طرح با هزار و 466 میلیارد تومان برای توسعه استان سمنان تصویب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها