سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای غنی سازی ۱۹۰ هزار سو

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با کیودو:

برجام از بین برود آماده غنی سازی اورانیوم هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه ای تأکید کرد: علیرغم تحریم، همکاری هسته‌ای با ژاپن ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۶
برجام از بین برود آماده غنی سازی اورانیوم هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی اکبر صالحی در گفتگو با کیودوی ژاپن اعلام کرد: علیرغم تحریم ها و تلاش آمریکا برای انزوای ایران، ژاپن به تداوم همکاری‌ های هسته‌ ای ایمن با ایران متمایل مانده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این خصوص گفت: طرف ژاپنی اصرار داشت تحت هر شرایطی مایل به ادامه عملیات خود در حوزه ایمنی هسته‌ ای خواهد بود.

وی در حاشیه برگزاری نشستی در بروکسل بلژیک ادامه داد: حتی در چند هفته گذشته مقامات دو کشور هم در این خصوص دیدارهایی را داشته اند.

صالحی افزود: از آنجاییکه حوادث هسته‌ ای در هر کشوری می‌ تواند فراتر از مرزهایش نیز تاثیر بگذارد، بحث ایمنی هسته‌ ای برای جامعه بین‌ المللی مهم است.

صالحی در ادامه مواضع حمایتی ژاپن در زمینه توافق هسته‌ ای ایران با قدرت‌ های جهانی را ستود و گفت که موقعیت حساس ژاپن درقبال آمریکا را درک می‌ کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: ما خواهان مشاهده نقش آفرینی مستقل‌ تر ژاپن هستیم. اگر ژاپن بخواهد، می تواند کارهای بسیاری را به انجام برساند. حوزه هایی وجود دارند که هیچ ارتباطی با آمریکایی‌ ها ندارند اما ژاپنی‌ ها وقتی نوبت به ایران می رسد، بسیار محتاط عمل می‌ کنند.

صالحی گفت: ژاپن همچنین می‌ تواند با حمایت از تلاش‌ های اروپا در نجات توافق هسته‌ ای سال ۲۰۱۵ نقش مثبتی را ایفا کند.

وی همچنین هشدار داد که اگر توافق هسته‌ ای از بین برود، پیامدهای آن برای همه و حتی خودمان، جامعه بین الملل و منطقه قابل پیش بینی نخواهد بود و فقط خدا می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: ایران آماده است تا در صورت از بین رفتن برجام، غنی سازی اورانیوم را از سربگیرد. ایران هم اکنون ظرفیت تولید ۱۹۰ هزار واحد کاری جداگانه (سو) در خصوص اورانیوم غنی سازی شده را در اختیار دارد. ما این کار را به راحتی انجام خواهیم داد، با این که ظرفیت این کار وجود دارد اما نمی‌خواهیم آن را در برهه زمانی کنونی انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها