فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

آشنایی با حریف قدرتمند استقلال

آیین‌نامه فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که نسبت به دوره قبل، پاداش، داوری و سرنوشت تیم‌های سوم هر گروه، تغییری نکرده تا این رقابت‌ها به همان شکل قبلی پیگیری شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۶۸
درآمد تیم‌ها از حضور در لیگ قهرمانان آسیا +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا دیروز (پنج‌شنبه) برگزار شد و تمام تیم‌ها حریفان خودشان را در این رقابت‌ها شناختند. مرحله گروهی از تاریخ ۱۳ اسفند آغاز می‌شود.

یکی از اخباری که دیروز در برخی رسانه‌های خارجی و داخلی منتشر شد، اضافه شدن تیم‌های سوم هر گروه از لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی AFC cup بود تا این رقابت‌ها هم شبیه به لیگ قهرمانان اروپا شود اما در آیین‌نامه فصل ۲۰۱۹ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به صراحت گفته شده که تیم‌های سوم و چهارم هر گروه از این رقابت‌ها حذف می‌شوند.

در نتیجه مباحثی که درباره تیم‌های سوم هر گروه مطرح شد صحت ندارد و این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همانند گذشته برگزار خواهد شد.

همچنین در آیین‌نامه فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پاداش هر تیم از حضور در هر بازی مشخص شده که به شرح زیر است:

مرحله جایزه نقدی
یک هشتم نهایی ۱۰۰ هزار دلار
یک چهارم نهایی ۱۵۰ هزار دلار
نیمه نهایی ۲۵۰ هزار دلار
فینال

قهرمان: ۴ میلیون دلار

نایب قهرمان: ۲ میلیون دلار

جدا از این جایزه، AFC برای تیم‌های برنده و دو تیمی که با یکدیگر به تساوی می‌رسند، مبلغی را در نظر گرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم برنده ۵۰ هزار دلار و به هر دو تیمی که با هم به تساوی رسیدند ۱۰ هزار دلار جایزه می‌دهد.

در ادامه AFC به فکر تیم‌های مهمان در هر بازی بوده و به آن‌ها هم سهمی می‌پردازد که در ادامه می‌بینید:

مرحله سهم باشگاه مهمان
پلی‌آف ۲۰ هزار دلار
گروهی ۳۰ هزار دلار
یک هشتم نهایی ۳۰ هزار دلار
یک چهارم نهایی ۳۰ هزار دلار
نیمه نهایی ۳۰ هزار دلار
فینال ۶۰ هزار دلار

همچنین راجع به آخرین مهلت‌ تیم‌ها برای ارسال فهرست بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا، به این شکل عمل می‌شود که تیم‌ها باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۰ بازیکن به AFC معرفی کنند که در بین آن‌ها تنها می‌تواند حداکثر چهار بازیکن خارجی وجود داشته باشد که یکی از آن‌ها حتما باید آسیایی باشد. به عبارت ساده‌تر سهمیه بازیکنان خارجی هر تیم، ۱ + ۳ است.

تیم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف فرصت دارند که حداکثر تا ۱۵ روز قبل از نخستین بازی‌شان در مرحله پلی‌آف، فهرست بازیکنانشان را معرفی کنند سپس تیم‌ها تا ۳۰ روز قبل از نخستین بازی‌شان در مرحله گروهی فرصت دارند فهرست نهایی‌شان برای مراحل گروهی و یک هشتم نهایی به AFC معرفی کنند.

در نهایت، آخرین فهرستی که تیم‌ها به AFC اعلام می‌کنند، به تیم‌هایی مربوط می‌شود که در مرحله یک چهارم نهایی حضور دارند. این تیم‌ها باید تا ۱۵ روز قبل از نخستین بازی‌شان در مرحله یک چهارم نهایی فهرست بازیکنانشان را اعلام کنند.

در پایان درباره احتمال ورود سیستم VAR به لیگ قهرمانان آسیا، هیچ توضیحی راجع به این موضوع در آیین‌نامه فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا داده نشده تا امسال هم شاهد ورود این فن‌آوری در این رقابت‌ها نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها