jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۱۶۸۱۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۷  |  ۲۲:۰۰

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بایدها و نباید‌های تغذیه‌ای سالمندان گفت: عادات غذایی مطلوب و صحیح در پیشگیری بیماری‌ها در سالمندان بسیار مؤثر است.

بایدها و نباید‌های تغذیه‌ای در سالمندان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آزیتا حکمت‌دوست در مورد تغذیه سالمندان اظهار داشت: سالمندان باید از همه گروه‌های مواد غذایی استفاه کنند و لبنیات آنها حتماً کم چرب باشد. همچنین باید توجه داشت رعایت اصول تغذیه صحیح سالمندان سبب می‌شود فرد سال‌های عمر خود را با سلامت و نشاط و راحتی بیشتری طی کند و کمتر در معرض بیماری‌های شایع همچون فشار خون و چربی خون بالا، دیابت و پوکی استخوان قرار گیرد.

وی افزود: تغذیه سالمندان و عادات غذایی مطلوب و صحیح در پیشگیری از این بیماری‌ها مؤثر است، در نتیجه اگر اصول تغذیه سالمندان رعایت شود کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند و این خود منجر به بهبود کیفیت زندگی آنان خواهد شد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: مصرف 6 تا 8 لیوان آب برای سالمندان ضروری است و توصیه می‌شود روزانه 5 تا 8 واحد میوه و سبزیجات، 6 تا 11 واحد نان و غلات بسته به وزن و قد خود، 2 تا 3 واحد لبنیات استفاده کنند. که هر واحد لبنیات معادل یک لیوان شیر یا سه چهارم لیوان ماست است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: سالمندان باید مصرف گوشت قرمز را به حداقل رسانده و بیشتر از گوشت ماهی و مرغ استفاه کنند همچنین مصرف سویا و حبوبات را فراموش نکنند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
یادداشت بیشتر
هر بهار عاشق شوید

هر بهار عاشق شوید

‌ من همیشه نوروز را دوست داشته‌ام از بچگی‌ام تا همین حالا. همیشه حسابی خوش گذرانده ام و در کودکی هم بسیار عیدی گرفته ام.

بهار می آید، کرونا می رود

بهار می آید، کرونا می رود

بهار در راه است، مثل هر سال همین موقع. زمستان می رود و بهار می آید. همین گزاره ساده و طبیعی که تکرار هر ساله طبیعت است به ما یادآوری می کند کرونا هم می‌رود و روزهای سلامت گذشته بازمی گردد.

عیدی پایتختی‌ها به مردم

عیدی پایتختی‌ها به مردم

آدم‌ها آرزوی زیادی دارند برای خود و دیگران. در شرایط فعلی جامعه ما و جامعه جهانی آرزوهای شخصی و آرزوهای گروهی در هم گره خورده اند.

گفتگو بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر