مدیر عامل انجمن عکاسان دفاع مقدس در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

شکار میلیونی عکاسان از لحظات یک دفاع ماندگار

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ترویج صلح در جهان اعلام کرد: روند افزایش بازدید خارجیان از موزه رشد 85 درصدی داشته و بازدیدکنندگان داخلی نیز افزایش 20 درصدی را در کارنامه این باغ‌موزه ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۰۳
رشد 85 درصدی بازدیدکنندگان خارجی/ مقدمات تشکیل اتحادیه‌ موزه‌های مقاومت جهانی انجام‌شده است

به گزارش جام جم آنلاین، امیر مسعود احمدی درباره استقبال گسترده خارجیان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: آمارهای موجود بیانگر رشد 85 درصدی بازدید گردشگران خارجی از این مجموعه است که تقریباً 80 درصد از بازدیدکنندگان به‌صورت انفرادی از مجموعه دیدن کرده‌اند.
احمدی در ادامه افزود: اهمیت معرفی و ثبت رشادت‌ها و همچنین دستاوردهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا امسال این موزه را در کتاب گردشگری آلمان ثبت کرده و زمینه رشد مضاعف تعداد بازدید گردشگران خارجی را ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده نیز تشکیل اتحادیه موزه‌های مقاومت جهانی است تا بتوانیم همکاری‌های قابل‌توجهی با تمامی موزه‌ها داشته باشیم. به‌عنوان‌مثال موزه‌های ویتنام، افغانستان، یمن، بوسنی، سوریه، عراق و سایر کشورها نیز در این اتحادیه حضور خواهند داشت.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره دیگر فعالیت‌های این موزه در هفته دفاع مقدس نیز به خبرنگار ما گفت: بر اساس اهمیت ثبت و حفظ آثار مکتوب مربوط به دفاع مقدس امسال از کتابخانه دیجیتال موزه با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب دیجیتال رونمایی خواهد شد و ۱۰ عنوان کتاب تازه که محصول انتشارات همین مجموعه است نیز رونمایی خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در همین حال با همکاری سازمان‌ هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس در هفته دفاع مقدس، از کتاب فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس با تلاش دکتر جلیل عرفان ‌منش و جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس که مربوط به سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ است نیز رونمایی خواهد شد.
احمدی اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین کتاب‌هایی که در این ایام رونمایی خواهد شد، مربوط به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان شاخص دفاع مقدس است و در کنار آن نیز از مجموعه کتاب‌های چشمه و چراغ با موضوع عکس‌های خانواده‌های شهدای استان گیلان و شهرستان دماوند رونمایی خواهد شد.
وی درباره دیگر فعالیت‌های موزه نیز تأکید کرد: سه نمایشگاه عکس در گالری فکه برگزار می‌شود. کرسی‌های روایتگری با حضور فرماندهان ارشد صلح، نقد و بررسی فیلم‌های انقلاب و دفاع مقدس، برنامه چهل شاهد باهدف بررسی ۴۰ سال هنر و ادبیات انقلاب اسلامی با حضور نخبگان صورت می‌پذیرد تا علاقه‌مندان بتوانند با واقعیت‌های این دوران آشنا شوند.
مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه افزود: نمایش فیلم از طریق آب‌نمایش موزه، به‌عنوان مدرترین در ایران از برنامه ثابت مجموعه است که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف صرفه‌جویی 97 درصدی در تأمین قطعات خارجی داشتیم و تنها 3 درصد هزینه‌ها مربوط به خریدهای خارجی بوده است.
به گفته احمدی، چهارم مهرماه نیز سردیس مرضیه دباغ رونمایی خواهد شد و در همین روز برنامه‌ ویژه‌ای به مناسبت روز جهانی صلح برگزار می‌شود. چون اساس کار موزه بر مبنای ترویج صلح است، روز هفتم مهرماه جاری نیز مراسم شعر افلاکیان با حضور شاعران پیشکسوت و برگزار خواهد شد و انجمن شعر شاعران دفاع مقدس نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و به‌زودی انجمن نویسندگان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز راه‌اندازی می‌شود.
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس تحریریه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گروه تلویزیونی سرو افتتاح می‌شود و میدان سلام باهدف ادای احترام مهمانان عالی‌رتبه خارجی به شهدای گمنام یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
احمدی در پایان گفت: افتتاح مجموعه زیپ‌لاین، اجرای شش برنامه سروستان با حضور فرماندهان در جوار شهدای گمنام پردیس سوسنگرد، اجرای مراسم‌های آئینی و تعزیه‌خوانی در دهه دوم و سوم محرم از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها