اندونزی برای گرفتن میزبانی رقابت های المپیک 2032 درخواست داده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۲
اندونزی حالا میزبانی المپیک را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی پس از ملاقاتی که امروز صبح (شنبه) با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در کاخ ریاست جمهوری واقع در جاکارتا داشت، اعلام کرد که این کشور درخواست میزبانی بازی‌های المپیک 2032 را ارائه خواهد کرد.

اندونزی در حالی به دنبال میزبانی بازی‌های المپیک است که با موفقیت در حال برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 است، رویدادی که رو به پایان است. بازی‌های آسیایی بعد از بازی‌های المپیک دومین رویداد ورزشی چند منظوره در سطح جهان است. اندونزی از 45 کشور آسیایی در 60 رشته مختلف ورزشی در هجدهمین دوره بازی‌هایی آسیا میزبانی می‌کند.

جوکو ویدودو در این راستا گفت: پس از تجربه عالی در برگزاری بازی‌هایی آسیایی اکنون بر این باوریم که می‌توانیم از رویداد ورزشی خیلی بزرگتری میزبانی کنیم. در اندونزی بر این باوریم که می‌توانیم از بازی‌های المپیک 2032 میزبانی کنیم.

توماس باخ نیز در این باره اظهار داشت: اینجا در اندونزی دوستی و کارایی لازم در جریان برگزاری این بازی‌های دیده می‌شود. بازی‌های آسیایی پایه محکمی برای کاندیداتوری اندونزی در میزبانی بازی‌های المپیک ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها