جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

مدیریت انقلابی خستگی‌ناپذیر، ساده‌زیست و معتقد به توانمندی درونی است

گزارش جام‌جم از نشست هم‌اندیشی مدیران و برنامه‌سازان معاونت صدا به مناسبت 40 سالگی انقلاب

رادیو از انقلاب دفاع کند

نخستین هم‌اندیشی «مدیران و برنامه‌سازان معاونت صدا در 40 سالگی انقلاب» با حضور معاون صدای رسانه ملی ،دبیر و مسئول ستاد مردمی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، سه‌شنبه شش شهریور 1397 در سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۷۵

به گزارش جام جم در این مراسم حمید شاهآبادی، معاون صدا و رئیس ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی معاونت صدا بیان کرد: در مورد چهلمین سال پیروزی انقلاب یک سری کارهای تکراری و شعاری انجام شده و در حال انجام است که بنده مخالف انجام آنها نیستم. شعار یکی از بخشهای جدی کار ماست. مسیر حرکت ما باید با یک شعار مشخص شود. بنابراین طرح مستقیم مسائل مرتبط با چهلمین سال انقلاب درست است اما در کنار آن بایدکارهای دیگری انجام شود. اگر بیان این شعارها و گفتن از اقدامات از حد بگذرد مخاطب پس میزند؛ بنابراین باید ببینیم غیر از اینها مخاطب امروز چه نیازهایی دارد که به آنها هم رسیدگی کنیم.

او ادامه داد: عرایض من به این معنی نیست که دستاوردها را دست کم بگیری علیرغم اینکه آمارهای ما در خیلی از جاها مثل انرژی و فرهنگ درخشان است اما با گذر 40 سال از انقلاب اسلامی نمیتوانیم برای مثال به نسل جوان جامعه امروز بگوییم که ما در این مدت به روستاها برق رساندهایم. امروز درک ملموسی از این مساله وجود ندارد و عدهای میگویند شما نفت فروخته و جاده ساختهاید، هر حکومت دیگری هم بود همین کار را میکرد! این شبههها ایجاد میشود و کسی که دستش در کار نباشد با اعداد و آمار بازی میکند. پس باید دید چقدر در تبیین این مفاهیم موفق هستیم. این تفاوت حاکمیت اسلامی با حاکمیت سکولار است.

شاهآبادی گفت: رادیو، رسانه زندگی است. رادیو رسانهای است که میتواند گام به گام و قطره به قطره سبک زندگی ایرانی-اسلامی را در زندگی مردمساری و جاری کند. رادیو رسانهای نیست که صرفا و دفعتا هیجان به وجود بیاورد بلکه یک سبک در زندگی ایجاد میکند و یک اندیشه را در کشور جریان میدهد. به 40 سال خدمات رادیو پس از انقلاب و حتی عمر 70 و چند ساله رادیو که نگاه کنیم همین را میبینیم. رادیو در این مدت در کنار مردم و همراه آنان بوده و برای مردم چیزی را گفته که برخاسته از دل آنها بوده است. گاهی برخی فساد و مشکلات جامعه را به حاکمیت اسلامی مرتبط میکنند که در این زمینه برنامهسازان باید وارد شوند و با شناخت این فضا و رفع شبههها برنامه تولید کنند. اولین حرف من این است که کسانی که به این مبانی اعتقادی ندارند دست به برنامهسازی نزنند چون از برنامههایشان هیچ چیزی درنمیآید. کسی که اعتقاد ندارد ماموریت حاکمیت اسلامی، انسانسازی و بسترسازی برای حرکت انسان به سوی خداوند است نمیتواند به درستی موارد گفته شده را تبیین کند و محبور است صرفا با عدد و رقم گزارههایی را ارائه دهد که به تنهایی اثر ندارند. معاون صدا افزود: اگر پیشرفت 40 ساله کشور را با بسیاری از کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم، باید گفت پیشرفت خوبی داشتهایم ولی برنامهسازان باید این ادعا را با آوردن کارشناس و به چالش کشیدن آنان برای مخاطب ثابت کنند. باید برای مردم این مسائل جابیفتد تا احساس ضرر نکنند.

او بیان کرد: نقش رادیو در این ماموریت پرسروصدا نبوده است و این رسانه نباید ماموریت مخاطب محور خود را فراموش کند. نحوه پوششدهی و تبلیغ اثر بسیار مهم است. ما برنامهسازان رادیو باید از ساختارهایی مثل مسابقه و ژانرهای مختلف مانند طنز استفاده کنیم. باید قالبهای جدید و نو، جایگزین ساختارهای کمتنوع شود. برای ایجاد حال و فضای کشور در چهل سالگی انقلاب باید برنامههای رادیو رنگ و لعاب 40 سالگی گرفته و فقط متکی به ضبط آنها در استودیوها نباشد.

میتوان از ظرفیتهای شهرداری و ارگانها برای اجرای برنامهها در فضای آزاد بهره برد و با حضور مسئولان و مردم برنامه ساخت.

در این مراسم با حضور امانلو، مسئول ستاد مردمی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، محمدزاده مدیر رادیو ایران به نمایندگی از مدیران شبکههای رادیویی و حبیبی دبیر ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی معاونت صدا از چند کتاب ،لوح فشرده و برنامه با محوریت رادیو و 40 سالگی انقلاب رونمایی شد.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها