در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

هدف از حذف بهشتی چه بود؟

عضو سابق حزب جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین تشکل ایجاد شده در ماه های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه چه جریان هایی و با چه اهدافی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران را طراحی کردند از حضور خود و برادر رییس جمهور کنونی کشورمان ساعاتی بعد از حادثه سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۷۸
هدف از حذف بهشتی چه بود؟

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با جام جم آنلاین رخداد تروریستی هفتم تیر سال 60 که منجر به شهادت دکتر بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی شد را نتیجه اتحاد لیبرالیسم و التقاط آن با پروژه نفاق و ضد انقلاب دانست و گفت: وقتی جریان التقاطی و نقاق موفق نشد در مصادر حساس نفوذ کرده و سلطه خودش را بر ملت ایران تحمیل کند، با همدستی لیبرالی که بستر ساز رشد منافقین و تقویت اقدامات تروریستی آنها در کشور بود توانست با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن مجموعه ای از نخبگان کشور آسیب دردناکی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

وی با اشاره به اهداف منافقین در به شهادت رساندن دکتر بهشتی و تنی چند از یارانش، افزود: آنها به خیال خود گمان می بردند با چنین حادثه ای مسیر انقلاب اسلامی راه خود را از آموزه ها و رهنمودهای حضرت امام جدا کند و آینده سیاسی کشور در جهت سیاست های استکبار جهانی آمریکا و لیبرالیسم مد نظر قدرت ها تغییر ریل دهد. اما با وجود امام و اراده ای که ایشان در حفظ انقلاب از خود نشان می دادند این هدف تحقق پیدا نکرد و در حالی که انفجار دفتر حزب دل میلیون ها ایرانی را در آن مقطع به درد آورد لیکن نحوه شهادت اعضای حزب به گونه ای بود که اوج مظلومیت بهشتی و یارانش که از مدت ها قبل در کوچه وخیابان تحت بمباران جریان ملی مذهبی، لیبرال ها و منافقین خلق بودند بر همگان ثابت شد.

این فعال سیاسی که در زمان حیات حزب جمهوری اسلامی دبیر اجرایی یکی از شهرهای استان خراسان را به عهده داشت در پاسخ به این سئوال در آن زمان در کجا به سر می برده و به چه نحو خبر انفجار دفتر حزب را مطلع شده، خاطر نشان کرد: بنده در آن زمان در مشهد بودم که تنها دقایقی بعد از واقعه با خبر شدم و بلافاصله با خودرو و با یکی از دوستان که شاید برایتان جالب باشد بدانید حسین فریدون برادر رییس جمهور کنونی کشورمان بود که در آن مقطع فرمانداری نیشابور را بر عهده داشت به تهران آمدیم.

وی در ادامه این خاطره گفت: وقتی به محل انفجار رسیدیم شدت تخریب ساختمان به گونه ای بود که هنوز گرد و خاک های ناشی از بیرون آوردن پیکر مطهر شهدا توسط جرثقیل هنوز در هوا معلق بود. در مجموع حادثه هفتم تیر برای ما بسیار سنگین بود چون هم دبیر کل حزب به شهادت رسیده بود و هم اینکه ما با فقدان تعداد کثیری از نخبگان جمهوری اسلامی روبه رو بودیم. اما حضور مردم در روز تشییع پیکر شهید بهشتی و یارانش تبدیل به خلق حماسه ای شد که همه جناج های سیاسی را به این موضوع دلگرم کرد که با وجود نوپایی نظام اما مردم از او حمایت می کنند و خسرانی به تداوم جمهوری اسلامی ایران وارد نخواهد آمد.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی و معاون امور بین الملل این جریان سیاسی به بررسی مقابله ای شرایط امروز کشور با دوران دهه شصت پرداخت و تصریح کرد: امروز هم شاهد هستیم بین همین جریان لیبرال و منافقین باز یک همبستگی با هدف مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و هر از چندی نظاره گر هم صدایی آنها با آمریکا و دشمنان نظام هستیم. اگر ما در برخی از تجمعات شعار نه عزه نه لبنان را می شنویم از دهان همان زباله های بازپروری شده جریان نفاق شنیده می شود که در کشور فعالیت می کنند.

اما حادثه تروریستی هفتم تیر که منجر به شهادت دکتر سید محمد بهشتی رییس وقت قوه قضاییه گردید در تقویم ما بنام روز و هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است نظر ترقی را در خصوص فلسفه وجودی این قوه در کشور سئوال کردیم که وی پاسخ داد: قوه قضاییه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم مسئولیت عدالت گستری و احقاق حقوق عامه در جامعه را به عهده دارد و هم اینکه ملزم به حسن اجرای قوانین در کشور است از طرفی اقدامات پیشگیرانه در حوزه جرم و جنایات یکی دیگر از رسالت های این دستگاه محسوب می شود.

وی افزود: اگر دستگاه قضایی ما در کنار فعالیت های اجتماعی خود یک پیوست فرهنگی برای قانون گرا نمودن جامعه نداشته باشد ما همواره با یک قوه قضاییه پرکار و پر حجم از نظر ورودی پرونده به این سازمان مواجه خواهیم بود. لذا آنچه امروز پیش از هر چیز فقدان آن در رویه قضایی کشور احساس می شود مقوله پیشگیری از وقوع جرم وجنایت است.

ترقی معتقد است: به نظر بنده رویکرد فرهنگی دستگاه قضا نسبت به بخش اجرایی آن در رسیدگی به پرونده ها تا حدودی زیادی نیازمند تقویت است و بنظر می رسد برای این بخش باید هم به لحاظ قانونی و هم به جهت گستردگی فعالیت یک جایگاه جدیدی تعریف شود تا بتوانیم از وقوع جرم قبل از ارتکاب جلوگیری کنیم و از هزینه ها و پیامدهای آتی جامعه بکاهیم.

وی افزود: امروز هزینه های دادگستری و رسیدگی به پرونده ها چه به لحاظ مخارج عرفی و چه از نظر هزینه هایی که متاسفانه مردم در حاشیه دادرسی به افراد سودجوی خارج از قوه قضاییه متحمل شوند فرآیند قضایی کشور را بسیار پیچیده کرده است. لذا اگر قوه قضاییه اصلاحاتی در روند مسئولیتی خود طبق فرمایشات دو سه سال اخیر رهبری انقلاب انجام دهد و در پیشگیری از جرم و بکار گیری قضات مجرب موفق عمل کند رضایت مندی مندی عامه مردم را بیشتر خواهیم داشت و جلوی فسادهای احتمالی در قوه گرفته خواهد شد.

محمدرضا شجاعیان - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها