عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

فرهنگ سازی، مهم ترین راهکار اجرایی در اصلاح الگوی مصرف است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح الگوی مصرف یک ایده بنیادی است که برای حصول استقلال تام و تمام در کشور نیازمند عزم جدی در همه سطوح و ابعاد است.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۱۶
فرهنگ سازی، مهم ترین راهکار اجرایی در اصلاح الگوی مصرف است

علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اهمیت بحث اصلاح الگوی مصرف در کشور به جام جم آنلاین گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بحث اصلاح الگوی مصرف باید در تمام زمینه ها مورد توجه قرار گیرد. اصلاح الگوی مصرف یک ایده بنیادی است که برای حصول استقلال تام و تمام در کشور نیازمند عزم جدی در همه سطوح و ابعاد است.

وی ادامه داد: ایران از نظر وضعیت آب و هوا جزء مناطق خشک به حساب می آید و در مسئله مهمی چون مدیریت آب و اصلاح الگوی مصرف همه باید احساس مسئولیت نمایند و در فرهنگ‌سازی مصرف درست گام برداشته شود تا رفتارهای غلط کاهش یابد.

سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف انرژی در ایران و محدود بودن منابع طبیعی باید تا حد امکان از هدر رفتن و تلف شدن انرژی جلوگیری شود. برای این منظور باید در زمینه استفاده بهینه از منابع انرژی در کشور ضمن شناخت راهکارهای مناسب برای کاهش مصرف انرژی قدم هایی برداشته شود.

وی در خصوص مصرف گاز، بنزین، نان، آب و انرژی گفت: در این زمینه ها آمار‌های هشدار دهنده‌ای وجود دارد که کنترل این میزان نیازمند اداره و نظارت جدی از سوی مردم و مسئولان است.

نماینده دلیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی که موضوع اصلاح الگوی مصرف به میان می آید، صرفه جویی و عدم اسراف مردم اولین راهکاری است که مسئولین مطرح می کنند اما می توان گفت که تنها راه حل نیست، چرا که بخشی از اصلاح الگوی مصرفی به دست مردم است اما بخش عمده و دیگر آن را دولت باید برعهده بگیرد.

به گفته وی، دولت باید برای حفظ سرمایه های ملی راهکارهایی را در نظر بگیرد و همچنین مسئولین با کنترل و نظارت بر تولیدات داخلی می توانند نقش به سزایی در اجرایی نمودن اصلاح الگوی مصرف دارند.

نماینده مردم دلیجان اصلاح الگوی مصرف را نیازمند تغییر عادت و سنت ها چه در امور فردی و چه در زمینه های ملی دانست و تاکید کرد: مهم ترین راهکار اجرایی در اصلاح الگوی مصرف فرهنگ سازی، ترویج و اشاعه این فرهنگ در تمام زمینه ها است که متاسفانه فرهنگ سازی در کشور به خوبی صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها