معاون اول رئیس جمهور گفت: طبق تصمیم جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت از فردا ، دلار به قیمت ۴۲۰۰ تومان برای همه گروه‌ها عرضه می‌شود و هر قیمتی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان برای دلار در بازار، مشمول قاچاق است و به شدت با آن برخورد می شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷۱
هر قیمتی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان برای دلار در بازار، مشمول قاچاق است و به شدت با آن برخورد می شود

به گزارش جام جم آنلاین، اسحاق جهانگیری گفت: جلسه امروز در واقع به دنبال جلساتی که در روزهای گذشته در ارتباط با مسائل ارزی کشور تشکیل شده بود که امشب تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ شد.

وی افزود: یکی از مهم ترین دستاوردهای که در دولت یازدهم ما به آن دسترسی پیدا کردیم ثبات اقتصادی کشور بود. البته در بخش اقتصادی کشور کاهش نرخ تورم و تک واحدی شدن نرخ تورم جزو دستاوردهای مهم بود.

جهانگیری تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.

ثبات اقتصادی در هر کشوری جزو وظایف دولت است که شرایطی به وجود بیاورد که شاخص های اصلی اقتصادی برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد. اتفاقاتی که در واقع تاثیر تعیین کننده ای در فعالیت های اقتصادی دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: متاسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در نرخ ارز افتاد که موجب نگرانی مردم و فعالان اقتصادی شد. طبیعی است که دشمنان ما خصوصا آمریکایی ها بعد از توافق برجام و روی کار آمدن ترامپ تلاش وسیعی کردند که فضای اقتصادی ایران را متلاطم نشان بدهند. خوشبختانه با کار جدی که انجام گرفت ما با دولت های مختلف در حال فعالیت هستیم و میلیاردها دلار توافق کردیم که فاینانس به ایران اختصاص داده بشود و بیش از 30 میلیارد دلار در سطح دولت به نام بانک های این دولت صادر شد. در چنین شرایطی این گونه تغییرات در نرخ ارز غیرطبیعی است و عوامل غیراقتصادی و غیرقابل پیش بینی در این موضوع موثر بوده است.

جهانگیری یادآور شد: نرخ دلار از فردا(سه شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان ، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، 4 هزار و 200 تومان خواهد بود و هر قیمتی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان برای دلار در بازار، مشمول قاچاق است و به شدت با آن برخورد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها