ظریف در نشست الگوهای نظم منطقه‌ای در جهان پساداعش:

آمریکا داعش را از سوریه به نقاط دیگر منتقل می‌کند +عکس

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که امروز پرچمدار مبارزه با تروریسم در جهان شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴۶
رضایی: اگر با داعش مبارزه نمی‌کردیم اروپا ناامن می‌شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محسن رضایی در همایش بزرگداشت سردار سلیمانی اظهار داشت: ما 36 سال پیش در چنین شرایطی برای اجرای عملیات فتح‌المبین آماده می‌شدیم و نیاز داشتیم که تیپ‌های رزمی تشکیل دهیم از همین رو به دنبال افرادی می‌گشتیم تا بتوانیم تشکیل یک تیپ را به آنها واگذار کنیم.سردار سلیمانی جزو همین کشف شدگان عملیات فتح‌المبین است که مامور تشکیل تیپ در کرمان شد.

وی افزود: سردار سلیمانی انسانی است که خودش را در گمنامی یافته و می‌خواهد در گمنامی پرواز کند. ایشان انرژی این 40 سال مبارزه خود را از اسلام و کار برای خدا آورده است.

رضایی تصریح کرد: سردار سلیمانی 40 سال است که مشغول مبارزه و جهاد است و ایشان انسانی متعهد و وفادار به امام و رهبری و در مسیر اسلامیت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسیری که ایشان در آن می‌جنگد مسیر اقتدار مقدس است که موجب اقتدار امنیتی و ایجاد صلح و عدالت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما زمانی در دفاع مقدس دشمن را از سرزمین‌مان بیرون کردیم، عنوان کرد: امروز هم در عراق و سوریه برای مبارزه با ظلم مشورت می‌دهیم.

رضایی با بیان اینکه سردار سلیمانی مسیر دفاع از انسانهای بی‌پناه را در پیش گرفته خاطرنشان کرد: حتما شنیده‌اید که برخی می‌گویند ایران پولهایش را در عراق و سوریه خرج می‌کند اگر بنا بود با پول اقتدار به دست آید عربستان می‌بایست بسیار مقتدرتر از ما بود، اگر ما با پول داعش را نابود کردیم عربستان می‌بایست بغداد و دمشق را تصرف می‌کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما با ایمان الهی و تجربیات دفاع مقدس به پیش می‌رویم و بزرگترین سرمایه ما پس از ایمان به خدا همین جنگ الهی بود در کشورمان رخ داد. در جنگ 33 روزه ما در لبنان نبودیم اما آنها را آموزش داده بودیم و هرجا فرهنگ دفاع مقدس برپا شده پیروزیهای شگفت‌انگیزی به دست آمده است.

وی ایمان به خدا و خلاقیت و ابتکار را دو عامل مهم در پیروزی دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: سردار سلیمانی انسانی خلاق و مبتکر است و امکان ندارد پشت هیچ سدی بماند.

رضایی ادامه داد: کسانی که می‌گویند ما پولهایمان را به عراق و سوریه می‌بریم باید بدانند ما در کل 8 سال جنگ تنها 22 میلیارد دلار صرف جنگ کردیم و این یک دروغ بزرگ است که ایران پولهایش را در عراق و سوریه هزینه می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما کمکهایی به سوریه و عراق کرده‌ایم ولی به همان مقدار هم از معادن فسفات سوریه گرفته و جای آن را محکم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر صنعت و کشاورزی ما پشت سر رزمندگان ما که در دریای مدیترانه هستند قرار بگیرد از همین مسیر میلیاردها دلار عاید ما می‌شود، عنوان کرد: امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود. زمانی سفیر آلمان از من خواست که فرماندها سپاه را به آنجا ببریم تا به آنها بگویند چگونه با داعش مبارزه کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 3 هدف اسلام، انسانیت و امنیت شهدای ما را به سوریه کشانده است عنوان کرد: داعش بدترین تروریست‌های ضدبشری تاکنون بوده است این افتخار عظیمی برای ملت ماست که پرچمدار مبارزه با تروریسم شوند البته اگر هدایتهای رهبر انقلاب نبود ما این دستاوردها را نداشتیم.

رضایی در پایان تاکید کرد: من زمانی به سفیر فرانسه گفتم شما باید هزینه‌هایی را که ما در جنگ سوریه کرده‌ایم به ما بدهید زیرا با این اقدام امنیت شما هم تامین شده، حال آنها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند بلکه حاضر نیستند که بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها