با حضور ظریف در همایش ایثار، زبان صلح جهانی؛

دیپلماسی ایثار کلید خورد

رییس کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تمجید از دیپلماسی دفاعی کشور از کلید خوردن فعالیت دیپلماسی ایثار به دستور وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۹۴
دیپلماسی ایثار کلید خورد

به گزارش جام جم آنلاین؛ بر اساس دستور «محمد جواد ظریف» و به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلیمن کاظمی مازندرانی مشاور وزیر در امور ایثارگران با شکل‌گیری «دیپلماسی عمومی ایثار» در بخش ایثارگران وزارت امور خارجه موافقت بعمل آمد.

گفتنی است در همایش صلح و ایثار زبان صلح جهانی که روز گذشته در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران برگزار شد، علاوه بر وزیر خارجه کشورمان، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و علیرضا رجایی رییس کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر حضور داشتند.

در حاشیه همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» علیرضا رجایی با تاکید بر نهادینه کردن دیپلماسی عمومی ایثار در میان کشورها با بهره ‌مندی از عنصر زبان اظهار داشت: دانشکده زبان های خارجی با توجه به مهارت آموزی قشر دانشگاهی کشور در این مرکز علمی، می تواند بعنوان بهترین ظرفیت برای ایجاد یک زبان مشترک بین سایرملل محسوب شود.

وی با بیان اینکه یادگیری زبان های مختلف، امروز مردم جهان را به تعاملات سازنده ترغیب خواهد کرد، به مولفه های تاثیر گذار در دیپلماسی عمومی ایثار اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی عمومی ایثار یکی از ضرورت های مهم جامعه بشری است و در این رهگذر ظرفیت های بالقوه خواهرخواندگی بهترین امکان برای تعامل جامعه ایثار که همانا زبان دیپلماسی عمومی ایثارمی باشد را فراهم می آرود.

رییس کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ادامه تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تمام نهادهای مردمی ایثار مقام مشورتی اخذ نمایند چرا که در این فرایند شاهد تولید پدیده «زبان صلح جهانی» خواهیم بود. از این رو هر شهروند علاقمند به فعالیت در حوزه دیپلماسی شهری در قامت سفیر ایثار اقدامات ارزنده ای برای امنیت و نشاط بشریت رقم می زند.

رجایی در این خصوص به نقش سازنده و تردیدناپذیر وزارت امورخارجه کشورمان پرداخت و گفت: عنصر زبان گوش جهانی را برای جوامع استاندارد سازی می نماید و در این مقوله چابک سازی و تامین نیازهای مهارتی شهروندان توسط نهادهای مردمی امکان پذیر است. بنابراین وزارت خارجه یکی از بازوهای حمایتی بخش دولتی در یک مرکز غیر دولتی قلمداد می شود.

مدیر عامل مرکز بین المللی توسعه خواهر خواندگی شهرهای ایران خاطر نشان کرد: بسط و گسترش صلح درخلع امکان پذیر نیست و لذا صلح و جنگ هردو بر پایه عدالت قابل پذیرش است.

رجایی در پایان افزود: در شرایط کنونی به موازت قوام دیپلماسی دفاعی، شکل گیری دیپلماسی عمومی ایثار از ضروت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی بشمار می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها