علی کریمی را خوب می‌شناسیم. او در این سال‌ها ثابت کرده است که مقتدرانه در برابر حق مردم و حق فوتبال ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۰۸
بر طبل تفرقه نکوبید

جام جم آنلاین - برای او فرقی ندارد که علی کفاشیان رییس فدراسیون باشد یا مهدی تاج، دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور باشد یا دکتر حسن روحانی، حرفش را چه درست و چه غلط بدون ترس و شیردلانه می‌زند.

اما سوالی که دیشب ذهن فوتبالی‌ها را مشغول کرد این است که واقعا چرا رسیدگی به تخلفات در ورزش ما آنقدر طولانی می‌شود که رئیس جدید می‌تواند آن را بر گردن رئیس قبلی بی‌اندازد؟ چه علی فتح‌الله‌زاده در استقلال باشد چه رویانیان در پرسپولیس.

صحبت‌های محمدرضا ساکت و فدراسیون فوتبال در برنامه شب گذشته نود را خیلی ساده و کوتاه می‌توان خلاصه کرد "کی بود کی بود من نبودم". با این حال تمام حرف‌ها و درگیری‌های برنامه دیشب نود تنها یک دست آورد داشت آن هم آغاز چند دسته‌گی در حساس‌ترین سال‌ پیش‌روی فوتبالی ایران است.

حق‌گویی تند علی کریمی، بی‌خیالی و بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال و پیغام جنجالی کارلوس کی‌روش، فوتبال ایران را وارد فاز جدیدی از چند دسته‌گی کرد‌. با این حال چیزی که برای فوتبال ایران مشخص بود، نقش بسیار کمرنگ فدراسیون فوتبال در پنج ستاره شدن فوتبال ایران است و عادل فردوسی‌پوری که به دنبال بیننده برای برنامه‌اش است و توانست با زیرکی علی کریمی را وادار به عذرخواهی کند.

فدراسیون هم نباید فراموش کند که ورزش ایران پر از استعداد است‌ و دلیل موفقیت فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال و تیم‌ملی نوجوانان همین بچه‌های باتعصب و بااستعدادها هستند.

فدراسیون فوتبال چه مقدار برای تیم‌های ملی هزینه کرد؟ همه می‌دانند تیم‌ملی نوجوانان با کمترین هزینه و امکانات و تنها با توانایی عباس چمنیان و استفاده از استعدادها توانست پنجم جهان شود. همه می‌دانند فوتسال ما با کمترین امکانات و هزینه قهرمان شد، همه می‌دانند بازیکنان فوتبال ساحلی با چه مشکلات و سختی‌ها نتیجه گرفت.

بر هیچ شخصی توانایی کی‌روش و صعود مقتدرانه به جام‌جهانی پوشیده نیست. بر هیچ فوتبالی هم توانایی علی کریمی پوشیده نیست.

بهتر است بر طبل تفرقه نکوبیم و فوتبال ایران را بیش از این نابود نکنیم. راه حل این مشکلات قرار دادن دو فوتبالی (کی‌روش و کریمی) مقابل یکدیگر نیست. راه‌ حل آن حذف غیر فوتبالی‌ها و رسیدگی سریع به تخلفات فوتبال است.

سعید جمشیدیان / روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها