نشست بین‌المللی «سوچی» موسوم به «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» در بیانیه پایانی خود بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و حفظ ارتش این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۸۷
تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه در بیانیه پایانی نشست «سوچی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، نشست بین‌المللی «سوچی» موسوم به «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» با قرائت بیانیه‌ پایانی خود پایان یافت.

در این بیانیه بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و حفظ ارتش این کشور تأکید شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، همه بندهای این بیانیه بررسی و به رأی گذاشته شده است.

در این بیانیه تأکید شده است که «نمی‌توان از هیچ یک از بخش‌های خاک سوریه صرف نظر کرد و مردم سوریه همچنان پایبند به بازپس‌گیری جولان اشغالی با همه ابزارهای قانونی مطابق منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستند».

بیانیه مذکور بر حق مردم سوریه برای تعیین آینده کشورشان به صورت مستقیم و دموکراتیک از طریق انتخابات تأکید می‌کند و حق انتخاب نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را منحصر به آن‌ها می‌داند.

مطابق بیانیه نشست سوچی، ارتش و نیروهای مسلح سوریه باید حفظ شده و بتوانند به وظایف خود براساس قانون اساسی این کشور از جمله حفظ مرزها و مردم سوریه از هرگونه تهدید خارجی عمل کنند.

بیانیه سوچی همچنین همه اشکال و انواع تروریسم، تعصب، افراط گرایی و فرقه‌گرایی دینی را محکوم کرده و بر مقابله با آن‌ها به شکل فعال تأکید می‌کند.

بیانیه مذکور همچنین بر حمایت از حقوق بشر و احترام به آن، آزادی‌ و عدم تبعیض و برابری همه بدون توجه به دین، رنگ، قومیت یا جنس تأکید می‌کند.

نشست سوچی همچنین از تشکیل «کمیته بررسی قانون اساسی» خبر داد که مأموریت آن بررسی قانون اساسی فعلی سوریه بوده و متشکل از 150 عضو از نمایندگان کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها