پرونده حادثه مرگبار ریزش ساختمان بیمارستان سینا در تهران پس از 39 سال با شکایت خانواده پنجمین قربانی وارد مرحله‌ای جدید شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۱۷
پنجمین شکایت در تراژدی قدیمی بیمارستان سینا +عکس

به گزارش جام‌جم، اوایل بهار و تابستان امسال بودکه خانواده سه مرد و یک زن با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران خواستار رسیدگی به پرونده مرگ پدران خود بعد از 39 سال شدند.

تحقیقات از آنها نشان داد که قربانیان 39 سال پیش برای عمل جراحی و ادامه درمان در بیمارستان سینای تهران بستری بودند که 4 مرداد سال 57 بخش جراحی داخلی بیمارستان فروریخت و منجر به مرگ تعدادی از بیماران شد.

طبق بررسی‌ها این حادثه به‌دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان در حال احداث کنار بیمارستان رخ داده بود. اولیای‌دم آنها به دلایل مختلف نتوانسته بودند پیگیر پرونده‌هایشان شوند و بعد از این مدت به دادسرا آمده و شکایت کرده‌اند.

با دستور بازپرس محسن مدیرروستا، تحقیقات دراین‌باره آغاز شد تا این که معلوم شد ماجرا صحت دارد، اما به دلیل گذشت چندین سال اسنادو مدارک مربوط به حادثه در بایگانی آتش‌نشانی موجود نیست.

در جریان ادامه این تحقیقات دیروز زنی جوان همراه مادرش به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمدندو اعلام کردند پدرشان 39 سال پیش دربیمارستان سینا بستری بوده که بر اثر ریزش آوار ساختمان آنجا فوت کرده است.

وی به بازپرس پرونده گفت: پدرم حبیب 36 ساله بود که برای درمان سنگ کلیه‌اش و عمل جراحی به آن بیمارستان رفته بود که براثر ریزش ساختمان جانش را از دست داد. در سال 57 خانواده‌ام شکایت کردند و پیگیر پرونده شدند، اما پرونده به نتیجه نرسید و در این سال‌ها نیز خبری نشد و خانواده‌ام که دریکی از روستاهای میانه زندگی می‌کردند نتوانستند به تهران بیایند و پرونده را پیگیری کنند. چندی پیش از طریق چند نفر از آشنایان متوجه شدیم تعدادی از خانواده‌های قربانیان ریزش ساختمان بیمارستان سینا به دادسرای جنایی تهران آمده و پیگیر پرونده‌شان شده‌اند و پرونده دوباره در مرجع قضایی تحت رسیدگی قرار گرفته است.

این در حالی بود که مادر وی نیز گفت: من یک دختر و سه پسر داشتم. سال 57 من باردار بودم. شوهرم در روستایمان کشاورزی می‌کرد. او دچار ناراحتی کلیه بود و برای درمان سنگ کلیه‌اش نزد شوهر خواهرم در تهران آمد و بعد از آن در بیمارستان بستری شد‌. اوایل مرداد شوهرم تحت عمل قرار گرفت. روزی که حادثه رخ داد قرار بود شوهرم مرخص شود و نزد ما بازگردد. ساعت 4 یا 5 صبح چهارم مرداد سال 57 بود که ساختمان بیمارستان ریزش کرد و باعث مرگ شوهرم شد.

با شکایت این خانواده رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها