کنسرت رایگان سالار عقیلی در حالی امشب برگزار می‌شود که او طی هفته اول بهمن‌ماه ۳ آلبوم منتشر کرده‌است!

کمی آهسته‌تر سالار؛ قسمت دوم!

ارکستر ملی ایران شامگاه پنجشنبه در دومین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی، برای مخاطبان خود با اجرای آهنگهایی با مضمون وطن، عشق به ایران را به زیبایی توصیف و مجسم کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۲۵
ارکستر ملی به زیبایی عشق به ایران را توصیف کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، شب گذشته تالار وحدت مملو از جمعیت علاقه مند به ارکستر ملی ایران بود و حتی برخی ایستاده در حال تماشای این اجرای پرشور بودند.
اجرای ارکستر ملی به خوانندگی سالار عقیلی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و بارها تشویق طولانی حاضران، آنها را انرژی دوباره می داد.
قطعات ایران اثری از بابک زرین، ایران جوان (پیمان سلطانی)، تبریز در مه (بابک زرین)، خوشه چین، نغمه نوروزی (روح الله خالقی)، افسون سخت (نصرالله زرین پنجه)، ساغر (همایون خرم)، گلرخ، از تنهایی گریه مکن ( ابوالفضل صادقی نژاد) و شکوه گل (عبدالکریم مهر افشان) از جمله اجراهای پنجشنبه شب ارکستر ملی ایران در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بود.
همچنین می توان از اجراهای دیگر این کنسرت به قطعات از خون جوانان لاله دمیده (عارف قزوینی)، جام مدهوشی (علی تجویدی)، مرا رها مکن (ابوالفضل صادقی نژاد)، سپید و سیاه (نسیم شاملو)، دو نغمه بختیاری (روح الله خالقی)، سرود گل، سبکبال (حسین دهلوی) و پرلود جام تهی (فریدون شهبازیان) اشاره کرد.
سالار عقیلی پس از اجرای چند قطعه خطاب به حاضران گفت: قطعه جام مدهوشی را برای نخستین بار با ارکستر اجرا می کنم و احترام به اساتید قدیمی موسیقی جزء وظایف ما است.
این خواننده موسیقی سنتی اظهار داشت: قطعه جام مدهوشی با آهنگسازی زنده یاد استاد علی تجویدی و شعر آن نیز از استاد زنده یاد بیژن ترقی است که تنظیم آن را نیز استاد فریدون شهبازیان انجام داده است.
عقیلی با یادآوری اینکه پیش از این، علی اصغر شاه زیدی خواننده کشورمان قطعه جام مدهوشی را اجرا کرده است، گفت که برای اجرای مجدد این قطعه از شاه زیدی اجازه گرفته است.
پس از سخنان سالار عقیلی، چندین قطعه از جمله «ایران» اجرا شد و او در پاسخ به احساسات حاضران اینچنین گفت: قطعه ایران با آهنگسازی بابک زرین و شعر بسیار زیبایی از زنده یاد افشین یداللهی اجرا شد که امشب به صورت اتفاقی، سالروز تولد یداللهی است و این قطعه را تقدیم روح پرفتوح هنرمند کشورمان می کنیم.
سی وسومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار می شود.
تالار وحدت امروز جمعه ٢٢ دی ماه ساعت ١٨ و ٣٠ میزبان ارکستر پارس به رهبری ناصر نظر و گروه سنتور نوازی معاصر به سرپرستی اردوان کامکار درساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها