محمد علی نجفی با اشاره به فرصت کم باقی مانده تا پایان سال، ابراز امیدواری کرد که طرح شهرداری تهران در زمینه حذف آرم طرح ترافیک مورد تصویب شورای عالی ترافیک و شورای شهر قرار گرفته و از اول فروردین ماه سال آینده اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۵۲
حذف آرم طرح ترافیک از فروردین‌ سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت اجرای طرح ترافیک در سال آینده، عنوان کرد: نظر ما این است که تغییراتی را در طرح ترافیک اعمال کنیم اما این نظر اول باید در شورای حمل و نقل و ترافیک به تصویب برسد که ما یک جلسه در شورا داشتیم و به جمع بندی نرسیدیم. بعد باید در شورای شهر به تصویب برسد و در ادامه در دولت مطرح شود تا دولت در جریان قرار گرفته و نظارت خود را به ما منتقل کند.

وی به ذکر جزئیاتی از طرح شهرداری تهران در این زمینه پرداخت و گفت: در این طرح صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم چرا که هر ساله 100 هزار آرم طرح ترافیک به شکل های مختلف در کنار 20 هزار کارت شناور توزیع می شود و این بدان معنی است که روزانه 120 هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را دارند؛ این در حالی است که ضابطه خیلی دقیقی بر نحوه توزیع آرم‌های طرح ترافیک حاکم نیست و مفاسد و مسایلی هم در گذشته درباره توزیع این آرم‌ها وجود داشته است.

شهردار تهران ادامه داد: به جای اینکه برای ورود به مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک آرم بفروشیم، اعلام می‌کنیم که هر خودرویی به هر دلیلی وارد این مناطق شود، باید عوارض خاص آن منطقه را بپردازد. این طرح تقریبا در همه شهرهای بزرگ دنیا که طرح های محدود کننده برای ورود به هسته مرکزی شهر دارند، به همین شکل اجرا می شود و در حال حاضر فروش کارت و آرم ترافیک در هیج جای دنیا مرسوم نیست.

نجفی در ادامه همچنین به معضل کمبود شهربازی در پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: یکی دو طرح بزرگ ایجاد شهربازی توسط بخش خصوصی در تهران در حال اجرا است که البته با برخی مشکلات برخورد کرده‌اند و کار کند شده است؛ قرار است شهربازی بسیار بزرگی در انتهای غربی اتوبان همت ایجاد شود و امیدواریم این کمبود شهر تهران به زودی برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها