روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی خبر داد؛

خنثی سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز و مشهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز اطلاعات ایران بزرگترین اطلاعات خاورمیانه است، گفت: وقتی اسرار و اسناد داعش منتشر شود، خواهید دید ما در عمق داعش نفوذ کرده بودیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۵۹
چگونه از هواپیما ربایی جلوگیری کردیم/ نفوذ ایران در عمق داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی که به مناسبت 5 دی سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی ایراد شد، اظهار داشت: یکی از خلاءهای بزرگی که طی 300 سال در ایران بوجود آمد خلاء اقتدار بود که کشور و جامعه را آسیب پذیر کرد.

رضایی ادامه داد: قدرت‌های خارجی عمدا تلاش کردند که ایران اقتدار نداشته باشد و در این راه سرزمین‌های زیادی را ایران از جدا کرده و اموال و منابع ایران را بردند.

وی گفت: در آن زمان ملت ایرانی، ملتی وابسته و بی هویت شدی اما انقلاب اسلامی آمد تا این خلاءها را پر کند و اقتدار و امنیت به کشور بازگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز اطلاعات ایران بزرگترین اطلاعات خاورمیانه است و بعدا که اسرار و اسناد داعش منتشر شود، خواهید دید ما در عمق داعش نفوذ کرده بودیم و فقط در سر مرز یا در سوریه و عراق با داعش نمی‌جنگیدیم.

رضایی خاطرنشان کرد: وقتی با دستور امام(ره) به فرمانده سپاه تهران دستور دادم که هیچ هواپیمایی دیگر نباید ربوده شود و گفتم که دو سه پاسدار باید در هواپیما حضور داشته باشند، باور نمی‌کرد که سپاه وارد هواپیماها شود.

وی گفت: با شروع این کار، همان ابتدا جلوی هشت مورد هواپیما ربایی گرفته شد.

فرمانده اسبق سپاه تصریح کرد: در آن زمان برخی فکر می‌کردند که سپاه کار غیرقانونی انجام می‌دهد.

رضایی اظهار داشت: یک مرتبه که در جریان یک هواپیماربایی در آسمان اصفهان، درگیری شدیدی بین هواپیماربایان و پاسداران ما در داخل هواپیما صورت گرفت و پاسدار ما در حالی که مجروح و کف هواپیما بود، با کلت‌هایی که مخصوص تیراندازی در هواپیماست به قلب هواپیماربا شلیک کرد و عملیات خنثی شد و هواپیما در اصفهان فرود آمد و خبرش در جهان پیچید.

وی گفت: زمانی ما اقتدار و امنیت را در داخل تامین می‌کردیم اما امروز این امنیت خارج از مرزها و در منطقه ایجاد می‌شود و ما در بیرون از مرزها با تروریست‌ها می‌جنگیم چراکه چون امنیت ما به امنیت منطقه گره خورده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: امروز اقتدار به عراق و سوریه برگشته و به فلسطین هم برخواهد گشت و امنیت و اقتدار منطقه به محوریت ایران کامل خواهد شد.

رضایی گفت: دولتمردان امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند و امنیت و اقتدار امروز فضا را آماده کرده تا در دیگر حوزه های اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و ... هم پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: پاسداران برای مردم و اسلام جان خود را داده و می‌دهند و دولتمردان هم باید از این فرصت طلایی استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آیا همانقدر که در حوزه امنیت پیشرفت کردیم، در صنایع مختلف و استفاده از آب و خاک هم پیشرفت داشتیم؟

رضایی افزود: بدتر از آن این است که آنهایی که خود متهم این عقب ماندگی هستند علیه نیروهای مسلح جوسازی کنند و بگویند که چرا این مقدار پول به نیروهای مسلح می‌دهید یا چرا نیروهای مسلح خارج از مرزها حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: شما بروید پشت سر امنیتی که نیروهای مسلح ایجاد کردند، بازار فروش را بدست بگیرید. چرا باید پشت هزینه و امنیتی که ما ایجاد کردیم، ترکیه و دیگران بازار فروش داشته باشند. این باعث شرمندگی آقایانی است که کار نکردند. نباید نیروهای مسلح را از پیشروندگی باز داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها