فدراسیون فوتبال در اطلاعیه خود اشاره کرده که انتظار دارد ۱.۵ میلیون یورو از فروش لباس‌های تیم ملی در فروشگاه‌های آدیداس در سراسر دنیا، درآمد کسب کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۳۸
درآمد 7.5 میلیاردی فدراسیون فوتبال از آدیداس با فروش چند لباس حاصل می‌شود؟

به گزارش جام جم آنلاین، پس از اعلام نوع توافق فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس از سوی مسئول حقوقی این فدراسیون مبنی بر اینکه قرارداد با آدیداس اسپانسری نیست و قرار شده لباس‌های تیم ملی را خریداری کنیم، انتقادهای زیادی به فدراسیون فوتبال صورت گرفت. خبرگزاری تسنیم هم در خصوص قیمت‌های البسه و تجهیزات آدیداس گزارشی منتشر کرد و در ادامه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت در این خصوص اطلاعیه صادر کند.

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره توافق با شرکت آدیداس آمده که «فدراسیون فوتبال از فروش لباس‌های تیم ایران در سراسر جهان 15 درصد سود می‌گیرد و انتظار می‌رود فدراسیون 1.5 میلیون یورو از این راه درآمدزایی داشته باشد». در واقع با توجه به این اطلاعیه فدراسیون فوتبال انتظار دارد حدود 7.5 میلیارد تومان از محل فروش لباس‌های ایران در سراسر جهان درآمد داشته باشد که این به معنای فروش 10 میلیون یورو یا 50 میلیارد تومان لباس تیم ملی ایران در سراسر جهان است.

در فروشگاه مجازی آدیداس قیمت با کیفیت‌ترین لباس که برای تیم‌های ملی تولید می‌شود، 130 یورو (650 هزار تومان) است. قیمت نوع دیگر این لباس‌ها که کپی است 90 یورو (450 هزار تومان) و لباس‌های هواداری 69.95 یورو (350 هزار تومان) قیمت‌گذاری می‌شود. به این ترتیب برای اینکه درآمد مورد نظر فدراسیون فوتبال حاصل شود، آدیداس باید 77 هزار لباس اصلی تیم ملی ایران یا 111 هزار لباس کپی یا 143 هزار لباس هواداری یا مجموعی از این سه نوع لباس را به فروش برساند. باید دید هواداران فوتبال ایران در سراسر دنیا تا جام جهانی این تعداد لباس را از آدیداس خریداری خواهند کرد تا 1.5 میلیون یورو برای فدراسیون درآمدزایی داشته باشد یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها