کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

یک سفارتخانه در قدس نباید باز باشد

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مخالفت اکثریت کشورهای جهان با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت:با این حال تعداد اندکی از کشورها در این امر شوم با آمریکا همراه شده اند که کشورهای اسلامی و مبارزان فلسطینی باید آنها را از تصمیم شان پشیمان کنند.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۴۴
یک سفارتخانه در قدس نباید باز باشد

حمیدرضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اعلام آمادگی کشورهای رومانی و گواتمالا برای انتقال سفارت خود به قدس اظهار داشت: تعداد کشورهایی که با آمریکا همراهی می کنند از چند کشور فراتر نمی رود،آنها هم تحت سلطه واشنگتن قرار دارند، ولی اکثریت کشورهای جهان مخالف انتقال سفارت آمریکا و یا هر کشور دیگر به بیت المقدس هستند.

وی افزود: نیروهای فلسطینی کرانه باختری رود اردن و دیگر مبارزان فلسطینی نباید اجازه دهند حتی یک سفارتخانه در قدس باز شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ به دلیل ضعف کشورهای اسلامی تصمیم به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گرفت یاد آور شد:اگر کشورهای اسلامی همانند جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و قبله نخست مسلمانان دفاع می کردند امروز ترامپ و هیچکس دیگر جرات نمی کردند چنین اقدام توهین آمیزی انجام دهند.

وی تاکید کرد:همچنانکه مجلس شورای اسلامی ایران قدس را پایتخت ابدی کشور فلسطین اعلام کرد امیدواریم مجالس دیگر کشورهای اسلامی نیز با چنین مصوباتی از آرمان فلسطین دفاع نمایند.

ترقی گفت: کشورهای اسلامی از نظر اقتصادی هم می توانند دولتهایی را که تصمیم به انتقال سفارتشان به قدس می گیرند مجازات کنند و از طریق تحریم اقتصادی پاسخ جسارت آنها را بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها