300 هکر داخلی و بین المللی برای شناسایی و غلبه بر تهدیدات و آسیب های سایبری به کشور سنگاپور دعوت شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۱۶
گردهمایی 300 هکر دنیا در سنگاپور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این هکرهای منتخب از 15 ژانویه تا 4 فوریه 2018 ( 25 دی تا 15 بهمن ماه) فرصت دارند تا هشت سیستم اینترنتی وابسته به وزارت دفاع این کشور، پورتال ملی «ان اس» و یک پورتال آموزشی را هک کنند تا راه های نفوذ به این شبکه ها شناسایی و مسدود شود.

این هکرها از 15 تا 20 هزار دلار بر اساس میزان موثر بودن اقدامات نفوذی خود پاداش دریافت می کنند تا راه های نقص سیستم‌های امنیتی و ملی وابسته به اینترنت در سنگاپور مورد شناسایی قرار گیرد.

وزارت دفاع سنگاپور با بیان اینکه این نخستین برنامه آزمایشی دولت برای ارتقای امنیت شبکه های اینترنتی کشور است، اعلام کرد که این روش ادامه خواهد یافت.

این اقدام دولت سنگاپور پس از حمله سایبری اوایل سال جاری میلادی به وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد. در این اقدام نفوذی، هکرها توانستند، شماره تلفن، تاریخ تولد و شماره ملی 854 نفر از شهروندان این دولت - شهر را به دست آورند.

دیوید، یکی از مقام های وزارت دفاع سنگاپور ضمن استقبال از این روش برای شناسایی نقاط ضعف شبکه‌های اینترنتی این کشور گفت که استفاده از هکرهای کلاه سفید توانمندی مقابله با هکرهای کلاه سیاه و بازیگران مخرب را افزایش می‌دهد که این موضوع از نظر امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: فضای سایبری به عنوان میدان جنگ بعدی در حال ظهور است و با این اوصاف سنگاپور برای نبرد در این عرصه باید آمادگی داشته باشد.

گفتنی است؛ این پروژه با هدایت شرکت «هکر 1» با هزینه احتمالی حدود 100 هزار دلار برای شناسایی باگ‌های امنیتی در سیستم های اینترنتی سنگاپور در سال 2018 برگزار می شود.

تاکنون بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مانند فیس‌بوک و وزارت دفاع ایالات متحده طرح‌های مشابهی را با موفقیت انجام داده‌اند.

شرکت هکر 1 در سال 2016 برنامه مشابهی را برای وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» برگزار که طی آن بیش از هزار هکر در مدت سه هفته 138 باگ امنیتی این سازمان را شناسایی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها