رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا خبر داد

افزایش کلاهبرداری در سایت های دیوار و شیپور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق که اقدام به فریب فروشندگان اموال در سایت‌های شیپور و دیوار کرده و اقدام به سرقت از ده ها نفر از آنان کرده بودند، خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۹۸
دستگیری دو سارق کاربران دیوار و شیپور +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران، 17 شهریور امسال ماموران کلانتری 140 باغ فیض حین گشت زنی در محدوده خیابان اشرفی اصفهانی به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شده و در بررسی ارکان موتورسیکلت اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است.

با انتقال متهم دستگیر شده به نام ابوالفضل 33 ساله به پایگاه دوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کدند که این متهم با دو تن از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری به نام های «مجتبی.ص» 28 ساله و «جواد.ن» 27 ساله در ارتباط نزدیک است لذا تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که «ابوالفضل» از طریق خانم جوانی به نام «خاطره» با «مجتبی» و «جواد» آشنا شده است.

ابوالفضل به کارآگاهان گفت: از طریق خاطره که چند ماه پیش با او آشنا شده بودم، با دو نفر به نام های «مجتبی.ص» و «جواد.ن» ارتباط پیدا کردم؛ پس از مدت کوتاهی فهمیدم که مجتبی و جواد در زمینه کلاهبرداری فعالیت دارند و شگرد کارشان نیز به این شیوه است که از طریق سایت‌های دیوار و شیپور اقدام به شناسایی افراد و کلاهبرداری از آنها می کنند.

با شناسایی مجتبی و جواد به عنوان دو مجرم حرفه‌ای در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری، پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی، در اولین مرحله موفق به شناسایی مخفیگاه «مجتبی.ص» در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی و دستگیری وی در 21 آبان شدند.

مجتبی ضمن اعتراف صریح به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه واریز پول از طریق اینترنت بانک، به کارآگاهان گفت: به عنوان خریدار با افرادی که قصد فروش اموال خود از طریق سایت‌های دیوار و شیپور را داشتند، تماس می‌گرفتیم؛ پس از توافق بر سر قیمت، به در منزل و یا محل کار فروشنده می رفتیم و نهایتا با گرفتن شماره کارت عابر بانک و در مقابل چشم خود افراد مدعی می‌شدیم که پول از طریق اینترنت بانک به حساب آنها واریز شده در حالیکه هیچگونه پولی به حسابشان واریز نمی شد اما قبل از آنکه آنها متوجه اصل ماجرا شوند، ما اموال خریداری شده را با خود برداشته و به سرعت از محل دور می شدیم. در ادامه، «جواد.ن» نیز در جنت آباد شناسایی و اول آذرماه دستگیر شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: متهمان با استفاده از انواع خودروهای مدل بالای کرایه‌ای به افراد شناسایی شده از طریق سایت های بازرگانی مراجعه، با انجام عملیات روانی اعتماد افراد را جلب و نهایتا کلاهبرداری از افراد را انجام داده‌اند؛ در این خصوص تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی ، به اداره چهاردهم پلیس آگاهی دعوت و پس از مواجه حضوری صراحتا متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهمان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر آنان از سوی دادیار پرونده صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا برای ادامه پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها