عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ اینبار تصویری از یک کانکس مدرسه در مناطق زلزله زده، فریاد از نهاد آدم در می آورد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۸۱
وای از این همه کم سلیقگی / جمله نوشته ای بی‌مزه بر کانکس مدرسه زلزله زده

به گزارش جام جم آنلاین، «هرکس درس نخواند، حرامست که در مدرسه بماند.» - امام خمینی (ره). این جمله ای است که بر دیواره کانکس مدرسه در مناطق زلزله زده استان خراسان نوشته شده است.

نمی دانم این جمله با همین کیفیت و جمله بندی، متعلق به امام هست یا خیر، (جستجوی اولیه در صحیفه، نتیجه ای در بر نداشت) اما دلم به حال ایشان می سوزد که ما اینقدر کم سلیقه و شعار زده ایم.

در مناطق روستایی شهر فریمان در اطراف مشهد مقدس، زلزله ای شش ریشتری همه را لرزانده و الان هشت ماه از آن تاریخ می گذرد؛ اما هنوز به گزارش تصویری جام جم، عده ای از مردم داخل چادرها زندگی می کنند؛ بچه ها، اسکان و سرپناه به درد بخور و مؤثری ندارند؛ سرمای هوا در حال پیشروی است؛ امکانات از دست رفته، بازسازی نشده است؛ آن وقت ما در این «هیر و ویر» و واویلای فقر و نکبتِ نداری، بین این همه حرف های ناب و جریان ساز معمار انقلاب، گشته ایم و همین جمله بی مزه را تیتر کرده ایم. همان حکایت معروف پیغمبران و حضرت جرجیس!

حتماً اگر در صحیفه امام گشت مختصری می زدیم، جملات نیکوتری برای چسباندن در مناطق زلزله زده و کوباندن بر سردر وزارتخانه ها و دستگاه های حکومتی پیدا می کردیم.

عجالتاً پیشنهاد بنده همین پاراگراف از وصیتنامه امام خمینی (ره) است: «وصیت این جانب به وزرای مسئول در عصر حاضر و در عصرهای دیگر، آن است که علاوه بر آنکه شماها و کارمندان وزارتخانه‏ ها بودجه‏ ای که از آن ارتزاق می ‏کنید مال ملت است، و باید همه خدمتگزار ملت و خصوصاً مستضعفان باشید، و ایجاد زحمت برای مردم و مخالف وظیفه عمل کردن حرام‏ و خدای نخواسته گاهی موجب غضب الهی می‏ شود، همه شما به پشتیبانی ملت احتیاج دارید. با پشتیبانی مردم خصوصاً طبقات محروم بود که پیروزی حاصل شد و دست ستمشاهی از کشور و ذخائر آن کوتاه گردید، و اگر روزی از پشتیبانی آنان محروم شوید، شماها کنار گذاشته می‏ شوید»

البته این جملات امام در ادامه متن، جذاب تر می شود که خوب روی دیوار کانکس جا نمی شود!

| عکس نوشت | شماره 55| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
۰
۰
ممنون از روزنامه به روز و منطقی شما ، این خبر لایك داشت كاش میشد برای خبرها لایك یا دیسلایك گذاشت

نیازمندی ها