جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران افتتاح شد

ویژگی خاص فرهنگ به روایت سرسنگی

اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با حضور دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی، دکتر محمدعلی زارع چاهوکی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مسئولان پردیس ها و دانشکده ها و دانشجویان دانشگاه تهران، شنبه 4 آذر در باشگاه دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۱۴
ویژگی خاص فرهنگ به روایت سرسنگی

به گزارش جام جم آنلاین، در ابتدای مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگ، گفت: قطعا چهارم آذرماه در صفحات تاریخی دانشگاه تهران به یادگار ثبت خواهد شد زیرا سنگ بنای یکی از جشنواره های مهم دانشگاه، یعنی جشنواره فرهنگ، در این روز گذاشته می شود.

وی با تشکر از همه افرادی که در به ثمر نشستن این جشنواره کمک کردند، افزود: از دوستانی که به ما کمک نکردند علی رغم اینکه از آنها خواستیم، نیز تشکر می کنم زیرا این کمک نکردن باعث شد که همت خودمان را بیشتر کنیم و با توکل بیشتر، سختی بیشتری متحمل شویم و نتیجه کار را ببینیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به جریانات حوزه فرهنگی، اظهار کرد: کلا ما در حوزه فرهنگ با چنین مشکلاتی درگیر هستیم. اهل فرهنگ همیشه در رنج و تب و تاب هستند و این از ویژگی های حوزه فرهنگ است که نباید ما را خسته کند. اگر ما انتخاب کرده ایم در حوزه فرهنگ کار کنیم، باید استقامتمان را بیشتر کنیم و نشان بدهیم که اهالی فرهنگ روی پای خود می ایستند، سختی ها را تحمل می کنند زیرا به هدفی والا و برتر اعتقاد دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، قدم مبارکی بود که توسط خود دانشجویان و همکاران محترم دانشگاه تهران برداشته شد. برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند سطح مشارکت فرهنگی دانشجویان را ارتقاء بخشد. کما اینکه در اولین دوره از جشنواره فرهنگ چیزی بالغ بر 6500 تن از دانشجویان شرکت کرده و آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده اند؛ نکته ای که بسیار جای خوشحالی و خوشنودی دارد.

دکتر مجید سرسنگی با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگ، عنوان کرد: این جشنواره در کنار دستیابی به هدف گسترش سطح مشارکت فرهنگی دانشگاهیان، کارکرد مهم دیگری نیز دارد و آن ایجاد امیدواری و اعتقاد به آینده روشن برای اهالی فرهنگ است. اهالی فرهنگ دانشگاه پیام روشنی را که از این جشنواره می گیرند، این است که دانشگاه تهران فرهنگ را به رسمیت می شناسد.

وی تصریح کرد: فرهنگ یک رکن است و دانشگاه بدون فرهنگ یک واژه ناقص است و ما حتما باید به فرهنگ مانند ابعاد دیگر دانشگاه توجه کنیم. من مطمئنم در سایه توجه اولیای دانشگاه، دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه به حوزه فرهنگ، دانشگاه تهران روزگار خوشی را در پیش رو خواهد داشت؛ چه ما باشیم و چه نباشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: مهم این است که فرهنگ در دانشگاه نهادینه شود و دانشجویان دانشگاه تهران در دورانی که در این دانشگاه هستند بتوانند در یک فضای فرهنگی تحصیل کنند و در زمان فارغ التحصیلی به عنوان یک فرد شاخص و یک انسان فرهنگی وارد جامعه شوند. بنابراین وظیفه ما است که دانشجویان و فرزندان عزیز خودمان را در دانشگاه، انسان هایی فرهنگی بار بیاوریم. مطمئنم که جشنواره فرهنگ، نقش بسزایی در آن مهم خواهد داشت.

دکتر مجید سرسنگی در پایان سخنانش با اشاره به سنگینی کار در حوزه فرهنگی دانشگاه، از همکاران و کارکنان این بخش تقدیر کرد و گفت: انجام تعداد بسیاری از فعالیت های فاخر فرهنگی در دانشگاه مدیون ایثار و از خودگذشتگی همکاران عزیز ما در بخش هایی مختلف این معاونت است که من از همه آن ها تشکر کرده و حلالیت می طلبم.

گفتنی است، جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در راستای اهداف برنامه سوم دانشگاه تهران و به ‌منظور «ارتقای اخلاق حرفه‌ای و ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی» در محورهای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، پژوهش‌های برجسته در حوزه فرهنگ دانشگاهی و مدیران و کارشناسان برتر فرهنگی برگزار می شود.

در طول برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، باشگاه دانشجویان میزبان غرفه پردیس های مختلف دانشگاه، انجمن های علمی و دانشجویی، کانون های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی، برگزاری کارگاه های مختلف خواهد بود و هر روز از ساعت 11 تا 14 در ایستگاه جشنواره، در پردیس مرکزی دانشگاه، روبه روی مسجد، برنامه های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد. طی این روزها، رادیوی جشنواره نیز فعال است.

در نگارخانه دانشجو نیز نمایشگاه عکسی از فعالیت های مختلف معاونت فرهنگی دانشگاه تهران روی دیوار رفته است.

همچنین، اختتامیه اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با معرفی برگزیدگان رشته های مختلف، چهارشنبه 8 آذر ساعت 14 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها