ورزشکارانی که مدال خود را به زلزله زده‌ها اهدا می‌کنند

طلای تو چند قهرمان؟

از همان ساعات اولیه وقوع زلزله غرب ایران، اهالی ورزش با رفتار دقیق خودشان انسجام ملی را نشان دادند و ثابت کردند چگونه می‌توان از سرمایه‌های نهفته در ورزش به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی استفاده کرد. علی دایی با اعلام شماره حساب و کیانوش رستمی بافروش مدال طلای المپیک همین طور خیلی‌ها دیگر پا پیش گذاشتند و با روشن نگه داشتن چراغ امید به همگان نشان دادند نهاد ورزش در حوادث و بلایای طبیعی چقدر اطمینان‌بخش و قابل اعتماد است.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۷۶
طلای تو چند قهرمان؟

به گزارش جام جم آنلاین ، چهره‌های ورزش از دیرباز در جامعه ایران تاثیرگذاری بالایی بر افکار عمومی داشتند و در مواقع بحرانی، شهرت و خوشنامی آنها، به امدادرسانی سرعت بیشتری بخشیده است از جمله جمع‌آوری مطمئن کمک‌های مردمی که در این مواقع مرهمی بر زخم‌های مردم آسیب دیده بوده است.

در روزهای بعد از زلزله کرمانشاه، ورزشکاران زیادی برای کمک به آسیب‌دیده‌های این حادثه تصمیم گرفتند مدال‌های خود را به حراج بگذارند تا از محل پول این مدال‌ها به مناطق زلزله زده کمک کنند. این ورزشکاران مدالی را که با تلاش فراوان به دست آورده بودند در طبق اخلاص گذاشتند تا سهم خود را به مردم مصیبت زده غرب کشور اهدا کنند. این مدال‌ها ارزش معنوی بسیار زیادی دارند که نمی‌شود روی آن قیمت گذاشت، اما از آنجا که باید مبلغ خرید آنها به دست مردم برسد باید قیمتی برای مدال‌ها در نظر گرفت. در حال حاضر این ورزشکاران سرگرم بررسی پیشنهادهایی هستند که تاکنون به دست آنها رسیده است. گفته می‌شود سقف فروش مدال‌ها به 600 میلیون تومان رسیده است.

روابط عمومی کمیته ملی المپیک درباره فروش مدال‌های برخی قهرمانان اعلام کرده است: طبق هماهنگی‌های انجام شده، قرار است در یکی دو روز آینده مدال‌های هفت هشت قهرمانی که برای کمک به مردم زلزله پیشقدم شدند، به صورت یکجا به فروش برسد. قرار است در یک برنامه زنده تلویزیونی که احتمالا برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور خواهد بود، این مراسم کلید بخورد.برای مدال کیانوش رستمی رقمی نزدیک به 300 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی تیم آذربایجان در پاسخ به این پرسش که تکلیف فروش مدالش برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه چه شد، به ورزش سه گفت: شاید از روزی که این موضوع را اعلام کردم، بیش از صد نفر با من تماس گرفتند. نکته اینجا بود داوطلبان از من قیمت می‌خواستند و من هم نمی‌دانستم چه چیزی بگویم. با این حال طی صحبتی که با کیانوش رستمی داشتم، قرار شد در یک برنامه زنده تلویزیونی مدال‌هایمان را به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشیم و مبلغ را یک جا به مردم زلزله‌زده غرب کشور تقدیم کنیم.

ساره جوانمردی با دو طلای تاریخی خود در پارالمپیک، مدال‌های خود را برای کمک به هموطنان زلزله زده در طبق اخلاص گذاشت. جوانمردی که مبالغ پیشنهادی مدال‌های خود را فاش نکرد، گفت: خوشبختانه پیشنهادهای خیلی خوبی به دستم رسیده است، اما قصد دارم تا آخر هفته به بیشترین پیشنهاد پاسخ بدهم. هیچ ورزشکاری به اندازه من در حدفاصل پارالمپیک لندن تا ریو زحمت نکشیده بود اما واقعا جان و زندگی حتی یک نفر از هموطنانم ارزش خیلی بالاتری از این مدال‌ها دارد. من خودم هنوز به مناطق زلزله‌زده نرفته‌ام و احساس می‌کنم در حال حاضر کمکی از دستم برنمی‌آید، اما از پیش هم اعلام کرده‌ام مبلغ فروش مدال هایم در حساب معلولین باید ریخته شود و برای اهدای آن خودم به مناطق می‌روم.

سهیلا منصوریان بعد از سفر به مناطق زلزله زده 30درصد از قرارداد لیگ چین خود را به کودکانی اختصاص داد که در این حادثه پدر و مادر خود را از دست داده‌اند.

ملی‌پوش ووشو از حس و حالش بعد از دیدن این مناطق گفت: در کرمانشاه چیزی جز غیرت مردم سرزمینم ندیدم، این حجم از کمک و امدادرسانی از طرف مردم و هنرمندان بی‌نظیر بود و در عین حال بسیار تحت‌تاثیر اتفاقات و کودکانی بودم که در این حادثه والدین خود را از دست داده‌اند. کودکانی که برای نجات جان خود و تلاش برای زیر آوار نماندن مجبور شدند، روی شیشه‌های شکسته بدوند و حالا با پاهایی بخیه خورده در این شرایط سخت زندگی می‌کنند. قهرمان ووشوی جهان در کنار تمام این صحنه‌های تلخ با دیدن همدردی و همدلی مردم گفت: مهمان‌نوازی این عزیزان حتی در این شرایط و ابراز ناراحتی آنها که کاش در شرایط بهتری پذیرای ما بودند، مرا تحت‌تاثیر قرار داد. بعد از دیدن آنها تصمیم گرفتم 30 درصد از قرار داد لیگ چین خود را به کودکانی اختصاص بدهم که در این حادثه خانواده‌شان را از دست داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها