برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش در گفتگو با سید محمد شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها و باشگاه ها، به موضوع قانون ممنوعیت بکارگیر بازنشستگان اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۱۱
اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فدراسیون ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ سید محمد شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها و باشگاه ها، در ارتباط با قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: آن چیزی که مسلم است بازنشستگان ما تجربیات بسیار گرانقدری دارند. این افراد در توسعه حوزه های مختلف و به خصوص موضوع ورزش بسیار تأثیرگذار بوده اند. پیشکسوتان ورزش بزرگترهای ما هستند و همیشه جایگاه خاص خود را دارند.
وی، ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی سازمان بازرسی کشور به کلیه دستگاه ها اعلام شده است. این تفکر درستی است که باید میدان برای جوانترها باز شود تا بتوانند خدمت کنند؛ اما اینکه تجربیات بازنشستگان را نادیده بگیریم هم کار صحیحی نیست. قانونگذار پیش بینی کرده از بازنشستگانی که دارای مدارک کارشناسی به بالا هستند در سیستم های دولتی می توان استفاده کرد و بسیاری از فدراسیون ها این کار را انجام می دهند. زمانیکه بنده در فدراسیون ژیمناستیک مسئولیت داشتم، از این ماده قانونی استفاده کرده بودم و چندین نفر را به عنوان مشاور در کنار خود داشتم.
اسبقیان، در پاسخ به این سوال که آیا شما به فدراسیون هایی که شامل این قانون می شوند، اعلام منع بکارگیری کرده اید، اظهار داشت: بله؛ افرادی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند و در پست ریاست فدراسیون مشغول به کار هستند، قبلاً مجوزهایی داشتند؛ اما با توجه به اینکه شرایط فرق کرده اعلام منع بکارگیری کردیم؛ زمان ثبت نام هم از بازنشستگان اقدامی به عمل نیامد. هر چند که بنده معتقدم حرمت این عزیزان باید حفظ شود و از نقطه نظراتشان استفاده کنیم؛ البته دکتر سلطانی فر و داورزنی هم چنین اعتقادی دارند.
وی، یادآورشد: براساس مفاد دستورالعملی که وجود دارد افرادی که دارای شرایط خاص مانند ایثارگری هستند و به سن بازنشستگی رسیده اند، می توانند به همکاری خود ادامه دهند.
برنامه "صبح و ورزش" امروز با اجرای زورقچیان و کارشناسی رضاپور، کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی بود که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش، مخاطبین و شنوندگان همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۷:۱۵ به مدت ۱۱۰ دقیقه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها