در همایش علمی و پژوهشی چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران مطرح شد

ایرج اسکندری : نباید از نقش نقاشی دیواری در شهر غافل شویم

ایرج اسکندری، دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری گفت: هنرمندانی که در خصوص آثار خود حرف دارند به دنبال تاثیر گذار بودن کارهای هنری خود هستند به همین منظور هم نباید از نقش نقاشی دیواری در شهر غافل شویم.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۴۴
ایرج اسکندری : نباید از نقش نقاشی دیواری در شهر غافل شویم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران ایرج اسکندری در همایش علمی و پژوهشی چهارمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش در امر نقاشی دیواری ادامه داد: بدون شک زمانی که می خواهیم به یک مقصدی برسیم باید مطالعه اندکی در خصوص آن داشته باشیم.

او با بیان اینکه در همه دنیا در حوزه نقاشی دیواری پژوهش کمتری انجام شده است، افزود: باید در حوزه نقاشی دیواری بیشتر به امر پژوهش توجه کنیم چراکه امروزه در زمینه اجرا در سطح شهر تهران به بن بست رسیده ایم.

دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری تصریح کرد: از سالهای گذشته تاکنون کسانی که در رشته نقاشی دیواری علاقمند به کار بوده اند بیشتر گرایش خود در راستای سلیقه داوران و آثاری که از قبل پذیرفته شده قرار داده اند.

اسکندری با تاکید بر اینکه کپی برداری از آثار سال های گذشته می تواند مخاطب را به بیراهه ببرد، گفت: به منظور دست یابی به آثار بهتر باید چند نکته از جمله فرهنگ، جغرافیا، شرایط اقلیم و آب و هوا را مورد توجه قرار دهیم تا افراد با سبک و نگاه شخصی به ارائه اثر بپردازند.

او با اشاره به مقاله ارائه شده از سوی سارا سعادت فرد یکی از شرکت کنندگان چهارمین دوسالانه دیوارنگاری افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده بیشترین رویکرد مخاطبان به سمت نقاشی های انتزاعی و کمترین توجه به نقاشی های یادمانی است.

به گفته دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری نقاشی های دیواری یکی از عوامل تاثیرگذار برروی مردم است اگرچه در این خصوص ما هنوز به پاسخ قاطع نرسیدیم که مردم به چه میزان از آثارها تاثیر گرفته اند.

اسکندری با تاکید بر اینکه تلاش داریم در فضای شهری بیشتر به موضوع زیباسازی بپردازیم، گفت: نقاشی های دیواری در زمینه های اجتماعی تاثیر کمتری بر روی مردم داشته اند به همین منظور باید بدانیم که مردم خواهان چه نقاشی هایی بر روی دیوار هستند.

او با اشاره به اینکه در سال های گذشته بسیار محافظه کارانه با نقاشی دیواری برخورد می کنیم، تاکیدکرد: سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش دارد که یک فضای بسیار آرام و بی دغدغه در شهر نقاشی شود.

اسکندری با تاکید بر اینکه دیوار یک رسانه بسیار مهم در شهر محسوب می شود، گفت: هم اکنون هنرمندانی که در خصوص آثار خود حرف دارند به دنبال تاثیر گذار بودن کارهای هنری خود هستند به همین منظور هم نباید از نقش نقاشی دیواری در شهر غافل شویم.

دبیر شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری اضافه کرد: نقاشی در بزرگراه را مفید نمی دانم به همین منظور هم باید در این زمینه از کسانی که در اتوبان ها تردد دارند نظر سنجی صورت گیرد تا متوجه شویم که میزان تاثیر پذیری این نقاشی ها چقدر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها